Portal Game Informer miał okazję zrobić wywiad z reżyserem Assassin’s Creed: Origins – Ashrafem Ismailem. Ujawnił on bardzo wiele nowych szczegółów, dotyczących produkcji. Pierwszą informacją jest wielkość dwóch głównych miast: Memfis oraz Aleksandrii. Mogą one być nawet dwukrotnie większe, aniżeli miasto Havana z Assassin’s Creed IV: Black Flag. Reżyser dodaje jednakże, że bardziej liczy się sama zawartość każdej lokalizacji, aniżeli jej wielkość.
Assassin’s Creed: Origins tworzone jest blisko cztery lata, od momentu zakończenia produkcji Assassin’s Creed IV: Black Flag. Nowy tytuł jest inspirowany właśnie tą 4 częścią gry. Twórcy spędzili mnóstwo czasu na zbieraniu materiałów o Starożytnym Egipcie. Chcieli tym samym oddać jak najmocniej panujące tam zwyczaje, ludzi oraz kulturę. Nie chcą dodawać zbyt dużo elementów fantastycznych, aby nie zniszczyć samej gry.
Assassin’s Creed: Origins ma się ukazać w kilku edycjach kolekcjonerskich 27 października 2017.