Strona głównaPcMod.plNewsySektor edukacyjny nie nadąża za nowymi technologiami

Sektor edukacyjny nie nadąża za nowymi technologiami

Firma Epson zleciła wykonanie niezależnych badań, dotyczących wdrażania nowych technologii w sektorze edukacyjnym. W ramach międzynarodowych badań dotyczących umiejętności obsługi komputerów oraz systemów informatycznych zebrano opinie nauczycieli, którzy mają okazje stykać się z innowacyjnymi technologiami. Większość z nich uważa, że nauczanie nowoczesnych technologii jest niezbędne w procesie rozwoju umiejętności technicznych niezbędnych na stanowisku pracy XXI wieku – umiejętności samodzielnego przyswajania wiedzy, krytycznego myślenia, refleksji nad rzeczywistymi problemami i ich rozwiązywania, komunikacji i współpracy, kreatywności oraz umiejętności obsługi cyfrowych systemów.

Prawie połowa respondentów z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii, mimo świadomości technologicznych potrzeb swoich placówek, nie podejmuje czynnych działań w celu ich spełnienia. We Włoszech ponad połowa (57%) badanych przyznała, że nic nie robi z zauważonymi problemami. Lepiej wypada pod tym względem Hiszpania; tam podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie 28% respondentów.

Oprócz tego 38% podmiotów nabywczych w sektorach edukacyjnych wspomnianych krajów nie dba o proaktywną modernizację posiadanych rozwiązań technologicznych. Ten problem jest zwłaszcza widoczny we Francji, gdzie dotyczy ponad połowy podmiotów, w porównaniu z 30% w Hiszpanii, 32% w Wielkiej Brytanii, 40% w Niemczech i 41% we Włoszech.

Ponadto ponad 1/4 pracowników sektora edukacyjnego twierdzi, że niemożność zmodernizowania sprzętu „prawie zawsze” lub „często” była przyczyną utrudnień w użytkowaniu technologii. Pracownicy z Francji i Niemczech, gdzie boryka się z nim odpowiednio 15% i 18% respondentów, najrzadziej narzekają na ten problem. Z drugiej we Włoszech utrudnienia zgłaszał co trzeci badany pracownik. W odpowiedzi na pytanie o rodzaj technologii, który powinien być zdaniem respondentów najszybciej zmodernizowany lub wdrożony w ich placówkach, 43% pracowników wskazało laptopy, a 40% drukarki.

Brak dostępu do nowoczesnych technologii to tylko jedna z rzeczy, które uniemożliwiają instytucjom edukacyjnym zrealizowanie pełnego potencjału technologii w klasach. Należy też zadbać o poprawne szkolenie nauczycieli, aby ci czuli się pewni w obsłudze nowych technologii i mogli skutecznie przekazywać swą wiedzę innym. Jednak 31% wszystkich badanych przyznaje, że słabe przeszkolenie jest główną z barier do pełnego zrealizowanie korzyści z nowoczesnych technologii w sektorze edukacyjnym. Problem wymaga znaczącej poprawy w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii, gdzie został zgłoszony przez 34% i 33% respondentów.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj


Warto przeczytać

loodgieter rotterdam

- wipbet -
gizabet
-

gameofbet

-
lotobet giriş

loodgieter rotterdam

- wipbet -
gizabet
-

gameofbet

-
lotobet giriş
PcMod.pl
Omówienie prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą polityką prywatnosci i daj nam znać, że je rozumiesz i akceptujesz w całości. Nie dotyczy ona logotypów i zastrzeżonych znaków handlowych oraz polityki firm z których korzysta woordpress i pluginów .

Zdjęcia, filmy i innne materiały zostały zamieszczone tylko w celach informacyjnych (niekomercyjnych) i stanowi utwór chroniony prawem . Należą do autora / firmy zgodnie z jego / jej polityką prywatności.

W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku nowego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych zmienił się Regulamin usługi i politykę prywatności.

Ciasteczka to niewielkie pliki danych, które są przechowywane w Twojej przeglądarce. Wykorzystujemy je wraz z innymi technologiami aby zapewnić prawidłowe działanie strony, spersonalizować Twój pobyt na stronie, analizować w jaki sposób ją przeglądasz oraz udostępniać Ci dopasowane treści marketingowe. Z powyższych powodów możemy udostępniać Twoje dane przeglądania strony usługom zewnętrznym.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, z jakich plików cookie korzystamy lub je wyłączyć korzystając z poniższych opcji.

* RODO: Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Unia Europejska)
* PIPEDA: Ustawa o ochronie danych osobowych i dokumentach elektronicznych (Kanada)
* CCPA: kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (Kalifornia, Stany Zjednoczone)
* AAP: Zasady prywatności w Australii (Australia)
* LGPD: Ogólne brazylijskie prawo o ochronie danych (Brazylia)
* DSGVO, CNIL, PECR, DPA i inne przepisy dotyczące plików cookie, przepisy dotyczące danych i prywatności