W dniach 21 – 23 października 2016 roku miały miejsce targi Poznań Game Arena 2016. Jedną z największych atrakcji tegorocznej edycji tej imprezy z pewnością była strefa gier niezależnych, w której prezentowały się przeróżne studia tworzące gry na o wiele mniejszą skalę i ze znacznie niższym budżetem. Ponieważ strefa indie na Poznań Game Arena 2016 była w tym roku ogromna i każdy ma inne gusta dotyczące ulubionych rodzajów gier, chcieliśmy przedstawić kilku naszych faworytów, których gry przekonały nas w największym stopniu.
Kursk – Jujubee S.A.
12 sierpnia 2000 roku na Morzu Barentsa zatonął rosyjski okręt atomowy K-141 Kursk. Do tej pory nie są znane okoliczności katastrofy, w której zginęło 118 marynarzy. Samo wydarzenie budzi wiele kontrowersji.
KURSK to pierwsza w historii gra dokumentalna, silnie inspirowana tragicznymi wydarzeniami. Gra jest tworzona przez katowickie studio Jujubee, które do tej pory tworzyło gry mobilne, takie jak Flashout. Produkcja jest skierowana do dojrzałego gracza, oczekującego ciekawej fabuły oraz ambitnej rozgrywki.
Historia w grze opowiedziana jest z perspektywy pierwszej osoby, zaś gracz jest świadkiem i uczestnikiem zdarzeń, mających miejsce przed, jak i po katastrofie. W czasie rozgrywki pojawia się filmowa narracja, atmosfera grozy oraz doskonała oprawa muzyczna. Musimy przyznać, że demo zrobiło na nas ogromne wrażenie i czekamy na finalną produkcję.
Detached – Anshar Studios
Jest to jeden z tytułów w wirtualnej rzeczywistości. Na głowę zakładamy okulary HTC Vive, a do ręki dostajemy dwa kontrolery. Za ruch odpowiedzialne są dwa czujniki laserowe, zamontowane w rogach pomieszczenia.
W grze wcielamy się postać astronauty, który został pozostawiony na opuszczonej stacji kosmicznej. Musi znaleźć sposób, by wezwać pomoc, zanim skończą mu się zasoby konieczne do przeżycia. Na wyposażeniu ma jedynie kombinezon EVA, własne umiejętności oraz to co znajdzie w orbitujących częściach.
Musimy powiedzieć, że gra nas wciągnęła. Około 15 minut zajęło nam nauczenie się odpowiednie kontroli przy użyciu zestawu wirtualnej rzeczywistości. Gra wymaga dużej zręczności oraz logicznego myślenia.
Potrzeba też dobrze orientować się w przestrzeni, po której chodzimy. Jak wiemy w stanie nieważkości nie ma horyzontu. Widok przestrzeni kosmicznej oraz orbitującej stacji jest fenomenalny.
Out of Reach – Space Boat Studios
Mieliśmy okazję odwiedzić stoisko z grą Out of Reach. Jest to sandboksowa gra wieloosobowa, która wymaga od gracza stosowania technik przetrwania. Bohater tej gry budzi się, jako rozbitek na brzegu wyspy. Aby przetrwać musi szukać pożywienia i niezbędnych zasobów, w tym: wytwarzać narzędzia, tworzyć bronie oraz zbudować schronienie.
Na początku wydaje się, że jesteśmy sami na tej wyspie. Nic bardziej mylnego, bo w wielu jej miejscach jest pełno innych rozbitków.
W grze został zaimplementowano system rozwoju postaci, wzorowanych na innych produkcjach RPG. Jeżeli będziemy coś wykonywać dość często, to dana umiejętność wzrośnie. Rozwój postaci zależy w dużej mierze od preferencji gracza.
IMGN.PRO
Seven: The Days Long Gone – Fool’s Theory
Seven: The Days Long Gone to tytuł stworzony przez rodzime studia IMGN.PRO i Fool’s Theory w oparciu o Unreal Engine 4. Gra umiejscowiona została w świecie, który kilkaset lat wcześniej spotkała nieznana katastrofa. Spowodowała ona zniszczenie całej dostępnej technologii i powrót do epoki średniowiecza.
W grze wcielamy się w postać złodzieja Teriela. Otrzymał on niezwykłe umiejętności, dzięki zawarciu paktu z demonem o imieniu Artanak.
Można będzie rozwijać umiejętności, związane ze skradaniem się i zabijaniem po cichu lub skupić się na walce wręcz. Cała gra jest ukazana w rzucie izometrycznym, co czynią ją swojego rodzaju unikalną.
Husk – UndeadScout
Husk to survival horror, który inspirowany jest tytułami takimi, jak Alan Wake, czy seria Silent Hill. Wcielamy się tutaj w postać Matthew Palmera, który po wykolejeniu pociągu usiłuje odnaleźć swoją zaginioną rodzinę.
Nasz bohater trafia do miasteczka Shivercliff, gdzie mają miejsce dziwne i niewyjaśnione zjawiska.
Osobiście musimy powiedzieć, że gra nas zainteresowała. Warto w nią zagrać w ciemnym pomieszczeniu, ze słuchawkami na uszach. Po kilkunastu minutach rozgrywki mieliśmy już ciarki i gęsią skórkę.
Euro Truck Simulator 2 – SCS Software
Studio SCS Software pokazało na targach dodatek Vive la France! do gry Euro Truck Simulator 2.
Na łamach naszego portalu mieliśmy okazję wiele razy opisywać, to co aktualnie się zmienia w grze.
- SCS Software pracuje nad mapą Francji
- SCS Software powiększy infrastrukturę drogową w Vive la France!
- SCS Software udoskonala i wprowadza budynki przemysłowe we Francji
- Euro Truck Simulator 2 – francuskie mosty w dodatku Vive la France!
- Odświeżony Paryż w dodatku Vive la France! dla Euro Truck Simulator 2
Wszystkie te nowości można było zobaczyć na własne oczy podczas targów Poznań Game Arena 2016. Stoisko z symulatorami było oblegane przez pełne 3 dni i niestety, ale nie udało nam się bezpośrednio pokierować ciężarówką.
Inner Chains – Telepaths’ Tree
Inner Chains to gra z gatunku horroru. Trafiamy do świata, gdzie technologia połączyła się naturą i powstał biomechaniczny świat. Niestety, ale we większości nie jest on dla nas zbyt przyjazny.
Deweloperzy dają graczowi dość dużą swobodę. Każda lokacja posiada wiele możliwości przejścia. Dodatkowym utrudnieniem jest pewnego rodzaju zagubienie i niepewność, gdzie się znajdujemy i czy dobrze idziemy.
Fabuła gry ujawniana jest w miarę zwiedzania. To od nas zależy, jak odkryjemy poszczególne fragmenty wiedzy.
Lost Ember – Mooneye Studios
Zadaniem gracza w Lost Ember jest zrozumieć powód upadku świata istniejącego 1000 lat wcześniej. Wcielamy się w postać wilka, któremu towarzyszy duch dawnej cywilizacji Inrahsi. Ludność ta zamieszkiwała niegdyś ten kontynent.
Zagraliśmy sobie w sam początek. Mechanika poruszania się jest niezwykle prosta, a sama gra uczy nas wszystkiego od początku. Widoki terenów są niesamowite. Podczas odkrywania tajemnic towarzyszą nam przerywane sekwencje filmowe z efektownie renderowanymi elementami. Jedynie wilk, którym sterujemy wygląda dość mizernie.
Ciekawą zdolnością naszej postaci jest możliwość wejścia w ciało innych zwierząt i sterowania nimi. Przydaje się to, jeżeli nie możemy o własnych nogach przejść jakiejś przeszkody.
Heroes of Simuria – Hydrazine Games
Podczas targów Poznań Game Arena 2016 studio Hydrazine Games zaprezentowało wersję beta gry przeglądarkowej – Heroes of Simuria. Tytuł oferuje wciągającą historię, w trakcie której postać gracza rozwija się i stawia czoła coraz trudniejszym przeciwnikom. Dużym urozmaiceniem jest możliwość rozgrywania walki w drużynie do 4 graczy maksymalnie.
Umiejętności postaci cechują się asymetrią, dzięki czemu każda profesja jest unikalna. Sterowani przez AI przeciwnicy różnią się istotnie od siebie i wielu z nich nie uda się pokonać bez zastosowania złożonych strategii i skoordynowania działań graczy. Konstrukcja gry zapewnia, że już krótka sesja zapewnia graczowi i jego postaci zauważalny rozwój i dobrą zabawę.