fbpx
Strona głównaPcMod.plNewsyOpenGL 4.6 z nowymi rozszerzeniami oraz obsługą shaderów SPIR-V

OpenGL 4.6 z nowymi rozszerzeniami oraz obsługą shaderów SPIR-V

Konsorcjum Khronos Group udostępniło specyfikację standardu OpenGL 4.6. Nowa wersja została ogłoszona podczas trwających targów SIGGRAPH 2017, na których wiele firm ogłasza swoje nowości. W nowej odsłonie wprowadzono kilkanaście nowych rozszerzeń ARB i EXT, zaprojektowanych we współpracy AMD, Intel i NVIDIA. Sporo z nich ma związek ze specyfikacją shaderów SPIR-V.

Oto wspomniane rozszerzenia:

  • GL_ARB_gl_spirv and GL_ARB_spirv_extensions to standardize SPIR-V support for OpenGL
  • GL_ARB_indirect_parameters and GL_ARB_shader_draw_parameters for reducing the CPU overhead associated with rendering batches of geometry
  • GL_ARB_pipeline_statistics_query and GL_ARB_transform_feedback_overflow_query standardize OpenGL support for features available in Direct3D
  • GL_ARB_texture_filter_anisotropic (based on GL_EXT_texture_filter_anisotropic) brings previously IP encumbered functionality into OpenGL to improve the visual quality of textured scenes
  • GL_ARB_polygon_offset_clamp (based on GL_EXT_polygon_offset_clamp) suppresses a common visual artifact known as a “light leak” associated with rendering shadows
  • GL_ARB_shader_atomic_counter_ops and GL_ARB_shader_group_vote add shader intrinsics supported by all desktop vendors to improve functionality and performance
  • GL_KHR_no_error reduces driver overhead by allowing the application to indicate that it expects error-free operation so errors need not be generated
  • GL_KHR_parallel_shader_compile allows applications to launch multiple shader compile threads to improve shader compile throughput
  • WGL_ARB_create_context_no_error and GXL_ARB_create_context_no_error allow no error contexts to be created with WGL or GLX that support the GL_KHR_no_error extension
  • GL_EXT_memory_object
  • GL_EXT_memory_object_fd
  • GL_EXT_memory_object_win32
  • GL_EXT_semaphore
  • GL_EXT_semaphore_fd
  • GL_EXT_semaphore_win32
  • GL_EXT_win32_keyed_mute
Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Warto przeczytać