Pod koniec sierpnia 2019 roku świat obiegła informacja o tym, że Minecraft może otrzymać obsługę ray-tracingu. Okazało się, że NVIDIA, Microsoft i Mojang od dłuższego czasu pracowali nad implementacją tzw. path tracingu w grze. Według wstępnych informacji do projektu wykorzystano Minecraft Windows 10 Edition, która ma całkowicie nowy silnik. Miało to ułatwić wprowadzenie odpowiednich funkcji.
Dzięki uprzejmości polskiego oddziału firmy NVIDIA, w czasie trwania targów Poznań Game Arena 2019 mieliśmy okazję zobaczyć na żywo, jak się to prezentuje. Jan Adryański i Jacek Brol zaprezentowali nam wczesne wersje alfa gry Minecraft Windows 10 Edition z obsługą ray-tracingu. Gdyby nie czas, który nas ograniczał, moglibyśmy w to grać do białego rana.
Filmy w Internecie to jedno, ale zobaczenie na żywo odświeżonej gry wbiło nas w fotel. Trzeba tutaj jasno powiedzieć – nowy Minecraft z ray-tracingiem będzie całkowicie inną grą. Deweloperzy dodatkowo pracują także nad teksturami w wysokiej jakości. Można ich było używać, ale nie zawsze działało to poprawnie. Jednakże sam pomysł zmienia bardzo dużo w widoku samych bloków.
Mamy nadzieję, że za jakiś czas NVIDIA i Microsoft udostępnią prasie możliwość testowania Minecrafta z ray-tracingiem. Poniżej możecie zobaczyć porównanie wersji z ray-tracingiem i bez w tych samych miejscach.
A tutaj kilka zdjęć naszego loga.