W zeszłym tygodniu miał miejsce inauguracyjny sezon Overwatch League. W pierwszym sezonie wystąpiło 12 zespołów, które reprezentowały poszczególne miasta z Azji, Europy i Ameryki Północnej. Ogłoszono także partnerstwo z serwisem Twitch na wyłączność transmitowania rozgrywek. W dniu otwarcia oglądało średnio 408 000 widzów na minutę i 280 000 tygodniowo.
Łącznie podczas czterodniowych rozgrywek dołączyło ponad 10 milionów osób. Śledzili oni mecze w serwisach Twitch, MLG oraz za pośrednictwem chińskich partnerów medialnych z ZhanQi TV, NetEase CC i Panda TV.
W samych tylko serwisach Twitch i MLG w szczytowym momencie oglądalność sięgnęła poziomu 437 000 wyświetleń podczas jednego z najbardziej wyczekiwanych meczów między Dallas Fuel i Seoul Dynasty. Wyprzedano również wszystkie bilety do Blizzard Arena Los Angeles na cały weekend otwarcia.
Oto pełna lista drużyn i właścicieli:
- Boston Uprising (Kraft Group)
- Dallas Fuel (Team Envy)
- Florida Mayhem (Misfits)
- Houston Outlaws (OpTic Gaming)
- London Spitfire (Cloud9)
- Los Angeles Gladiators (Stan i Josh Kroenke)
- Los Angeles Valiant (Immortals)
- New York Excelsior (Jeff Wilpon i SterlingVC)
- Philadelphia Fusion (Comcast Spectacor)
- San Francisco Shock (NRG eSports)
- Seoul Dynasty (Kevin Chou)
- Shanghai Dragons (NetEase)
Dodatkowo dla kibiców zorganizowano na całym świecie specjalne imprezy do oglądania.
Odkąd ogłosiliśmy Overwatch League na BlizzConie 2016, z niecierpliwością wypatrywaliśmy dnia, kiedy e-sportowa społeczność Overwatch będzie mogła zjednoczyć się pod jednym szyldem. Tydzień otwarcia stanowił właśnie tego typu wydarzenie – zarówno dla tysięcy fanów, którzy zjawili się osobiście w Blizzard Arena Los Angeles, jak i milionów, które oglądały transmisję na całym świecie oraz dla graczy, którzy mogli zaprezentować swoją miłość do gry w świetle reflektorów.
– powiedział Nate Nanzer, komisarz Overwatch League.
Mieliśmy ogromne oczekiwania wobec inauguracyjnej transmisji Overwatch League w serwisie Twitch, ponieważ nasza platforma zgromadziła pełną pasji bazę fanów gry Overwatch. To było wspaniałe widowisko, które zgromadziło miliony fanów świętujących wielki sukces Overwatch. Dzięki oszałamiającemu wsparciu społeczności Overwatch League zalicza niezwykle udany początek i nie możemy doczekać się, jak potoczy się inauguracyjny sezon. Liga pokazała siłę i potencjał drzemiący w e-sporcie i jesteśmy podekscytowani kontynuowaniem współpracy z Blizzard Entertainment.
– powiedział Kevin Lin, główny dyrektor operacyjny Twitch.