W czasie konferencji GDC firma AMD udostępniła informacje o ulepszeniach i rozwoju narzędzi deweloperskich dla układów graficznych Radeon. Nowości mają pozwolić na jeszcze szybsze projektowanie gier i wprowadzanie do nich kolejnych innowacji. Mowa tutaj o wielu otwartych technologiach oraz wkładzie w rozwój innych narzędzi.
Oto, co otrzymali deweloperzy w ramach inicjatywy GPUOpen:
- Radeon GPU Profiler (RGP) 1.5 – dodano trzy nowe funkcje do narzędzia do optymalizacji działania gier z wykorzystaniem DirectX 12, Vulkan i OpenCL. Wśród nich:
- Instruction Timing, który pozwala zobaczyć czas trwania poszczególnych instrukcji,
- Shader ISA, który pozwala podejrzeć stan przebiegu kodu shaderów w potoku,
- User Market Display, który daje lepszy wgląd w to, nad czym aktualnie pracuje układ graficzny.
- Radeon GPU Analyzer (RGA) 2.1 – pojawił się nowy interfejs do analizy działania interfejsów Vulkan i OpenCL. Dodano możliwość użycia funkcji kompilacji shaderów bezpośrednio z poziomu sterownika Radeon Software.
- Microsoft PIX (dodanie obsługi licznika AMD) – dodano możliwość lepszej optymalizacji pod kątem układów graficznych Radeon. Pojawił się dostęp do danych wysokiej częstotliwości licznika typowego dla układów graficznych AMD.
- OCAT (Open Capture and Analytics Tool) 1.4 – nowościami w tej wersji są wskaźnik dźwiękowy informujący o działaniu pomiaru oraz rozwinięta nakładka, która wyświetlając się w czasie gry pokazuje wykres czasu powstawania klatek i tryb API.
- AMD TrueAudio Next (TAN) – zestaw narzędzi AMD do akcelerowanego graficznie przetwarzania dźwięku (w celu uzyskiwania realistycznego dźwięku przestrzennego) jest teraz obsługiwany przez najnowszą, wydaną w lutym wersję Steam Audio Beta 17.
- AMD Radeon FreeSync 2 HDR (próbki kodu) – udostępniono próbki kodu z serii technicznych blogów. Ma to pomóc deweloperom lepiej optymalizować gry do użycia techniki Radeon FreeSync 2 HDR.
Więcej wiadomości o ogłoszeniach i sesjach AMD na tegorocznym GDC można znaleźć na blogu i stronie GPUOpen.