Strona głównaPcMod.plNewsyGDC 2019 - AMD ulepsza otwarte narzędzia deweloperskie GPUOpen

GDC 2019 – AMD ulepsza otwarte narzędzia deweloperskie GPUOpen

W czasie konferencji GDC firma AMD udostępniła informacje o ulepszeniach i rozwoju narzędzi deweloperskich dla układów graficznych Radeon. Nowości mają pozwolić na jeszcze szybsze projektowanie gier i wprowadzanie do nich kolejnych innowacji. Mowa tutaj o wielu otwartych technologiach oraz wkładzie w rozwój innych narzędzi.

Oto, co otrzymali deweloperzy w ramach inicjatywy GPUOpen:

  • Radeon GPU Profiler (RGP) 1.5 – dodano trzy nowe funkcje do narzędzia do optymalizacji działania gier z wykorzystaniem DirectX 12, Vulkan i OpenCL. Wśród nich:
    • Instruction Timing, który pozwala zobaczyć czas trwania poszczególnych instrukcji,
    • Shader ISA, który pozwala podejrzeć stan przebiegu kodu shaderów w potoku,
    • User Market Display, który daje lepszy wgląd w to, nad czym aktualnie pracuje układ graficzny.
  • Radeon GPU Analyzer (RGA) 2.1 – pojawił się nowy interfejs do analizy działania interfejsów Vulkan i OpenCL. Dodano możliwość użycia funkcji kompilacji shaderów bezpośrednio z poziomu sterownika Radeon Software.
  • Microsoft PIX (dodanie obsługi licznika AMD) – dodano możliwość lepszej optymalizacji pod kątem układów graficznych Radeon. Pojawił się dostęp do danych wysokiej częstotliwości licznika typowego dla układów graficznych AMD.
  • OCAT (Open Capture and Analytics Tool) 1.4 – nowościami w tej wersji są wskaźnik dźwiękowy informujący o działaniu pomiaru oraz rozwinięta nakładka, która wyświetlając się w czasie gry pokazuje wykres czasu powstawania klatek i tryb API.
  • AMD TrueAudio Next (TAN) – zestaw narzędzi AMD do akcelerowanego graficznie przetwarzania dźwięku (w celu uzyskiwania realistycznego dźwięku przestrzennego) jest teraz obsługiwany przez najnowszą, wydaną w lutym wersję Steam Audio Beta 17.
  • AMD Radeon FreeSync 2 HDR (próbki kodu) – udostępniono próbki kodu z serii technicznych blogów. Ma to pomóc deweloperom lepiej optymalizować gry do użycia techniki Radeon FreeSync 2 HDR.

Więcej wiadomości o ogłoszeniach i sesjach AMD na tegorocznym GDC można znaleźć na blogu i stronie GPUOpen.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Warto przeczytać