Strona głównaGamingGryDema nowej gry prezentują moc Dagor Engine

Dema nowej gry prezentują moc Dagor Engine

Gaijin Entertainment udostępnia pełny kod jednego z multiplayerowych frameworków silnika Dagor Engine na 3-klauzulowej licencji BSD, wraz z materiałami graficznymi przykładowego projektu. Dodatkowo deweloperzy opublikowali zestaw dwóch wersji demonstracyjnych, które prezentują tę samą mapę, stworzoną dla jednej z niezapowiedzianych gier Gaijin, działającą zarówno na silniku Dagor Engine, jak i na Unreal Engine 5 — platformie znanej z najnowocześniejszej grafiki i zaawansowanych funkcji.

Ogólne informacje o Dagor Engine

Wcześniej opisana inicjatywa jest kontynuacją ubiegłorocznej decyzji o udostępnieniu silnika Dagor jako wolnego i otwartego oprogramowania (FOSS). Na początek twórcy poprosili partnerów z Hooks Creative Studio o stworzenie mapy FPS inspirowanej kultowymi lokacjami z przeszłości. Mapa została zaprojektowana od podstaw z wykorzystaniem zasobów Megascans oraz nowoczesnych materiałów fotogrametrycznych w silniku Unreal Engine 5. Następnie zespół przeniósł tę mapę do silnika Dagor Engine na potrzeby niezapowiedzianej gry. Dzięki temu, że mapa była już zaimplementowana w UE, twórcy mogli użyć jej zarówno do porównań, jak i wewnętrznej walidacji technologii. Postanowili również udostępnić obie wersje społeczności entuzjastów tworzenia gier.

https://youtu.be/miABl6aekBA?si=l2gGsBlpL-c0DcLG

Jak dotąd nie zastosowano żadnych dodatkowych autorskich rozwiązań (takich jak „specular probes”, „occluders”, „portals” itp.) w celu optymalizacji wydajności lub poprawy jakości wizualnej. Wydajność mogłaby zostać jeszcze bardziej usprawniona przy ich wykorzystaniu. Celowo korzystano głównie z automatycznych procesów eksportu, z wyjątkiem terenu, który ze względu na znaczące różnice między silnikami musiał zostać zaimplementowany od nowa, oraz kilku dekoracji i rozmieszczenia obiektów, które dostosowano zgodnie z subiektywnymi preferencjami.

Wyniki wskazują, że silnik Dagor uruchamia mapę szybciej, oferując porównywalną lub (subiektywnie) nawet lepszą jakość wizualną. Osiągnięto to dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii, takich jak globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym oraz zaawansowany antyaliasing. Nie zastosowano żadnych technik „zwiększania wydajności” specyficznych dla producenta, takich jak DLSS, XeSS czy FSR (które również są obsługiwane przez Dagor). W przeciwieństwie do wersji na Unreal Engine, demo Dagor działa w natywnej rozdzielczości na większości konfiguracji, co ma na celu pokazanie surowej mocy silnika i jego wydajności niezależnej od technologii producentów.

Twórcy zdają sobie sprawę, że nie jest to w pełni obiektywne porównanie, ponieważ wersja Unreal Engine mogłaby zostać dodatkowo zoptymalizowana przez doświadczonych deweloperów. Mimo to mają nadzieję, że udostępnienie obu wersji demonstracyjnych zainspiruje społeczność do zgłębiania możliwości i potencjału silnika Dagor Engine.

Dodatkowe informacje związane z mocą Dagor Engine

Poniżej umieszczamy linki do wersji demonstracyjnych:

Na naszym portalu jest to drugi tekst związany ze wspomnieniem o silniku o Dagor Engine i więcej można sprawdzić pod adresem https://pcmod.pl/?s=Dagor+Engine.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Bartosz Rozwadowski
Bartosz Rozwadowski
Codziennie jestem ojcem wspaniałej dwójki dzieci oraz mężem tak samo wspaniałej kobiety. Co pewien czas publikuję teksty o tematyce historycznej na swoim blogu oraz zajmuję się codzienną dawką wrażeń jakie niesie życie. Na pcmod.pl ściągnęło mnie możliwości pisania tekstów o tematyce IT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Warto przeczytać

loodgieter rotterdam

- wipbet -
gizabet
-

gameofbet

-
lotobet giriş
-
betgaranti
- Cratosroyalbet - Matbet -
Betturkey
- pusulabet

loodgieter rotterdam

- wipbet -
gizabet
-

gameofbet

-
lotobet giriş
-
betgaranti
- Cratosroyalbet - Matbet -
Betturkey
- pusulabet
PcMod.pl
Omówienie prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą polityką prywatnosci i daj nam znać, że je rozumiesz i akceptujesz w całości. Nie dotyczy ona logotypów i zastrzeżonych znaków handlowych oraz polityki firm z których korzysta woordpress i pluginów .

Zdjęcia, filmy i innne materiały zostały zamieszczone tylko w celach informacyjnych (niekomercyjnych) i stanowi utwór chroniony prawem . Należą do autora / firmy zgodnie z jego / jej polityką prywatności.

W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku nowego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych zmienił się Regulamin usługi i politykę prywatności.

Ciasteczka to niewielkie pliki danych, które są przechowywane w Twojej przeglądarce. Wykorzystujemy je wraz z innymi technologiami aby zapewnić prawidłowe działanie strony, spersonalizować Twój pobyt na stronie, analizować w jaki sposób ją przeglądasz oraz udostępniać Ci dopasowane treści marketingowe. Z powyższych powodów możemy udostępniać Twoje dane przeglądania strony usługom zewnętrznym.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, z jakich plików cookie korzystamy lub je wyłączyć korzystając z poniższych opcji.

* RODO: Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Unia Europejska)
* PIPEDA: Ustawa o ochronie danych osobowych i dokumentach elektronicznych (Kanada)
* CCPA: kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (Kalifornia, Stany Zjednoczone)
* AAP: Zasady prywatności w Australii (Australia)
* LGPD: Ogólne brazylijskie prawo o ochronie danych (Brazylia)
* DSGVO, CNIL, PECR, DPA i inne przepisy dotyczące plików cookie, przepisy dotyczące danych i prywatności