Zapowiedzi zmian balansu w Starcraft 2

0

Kilka dni temu firma Blizzard Entertainment opublikowała na łamach portalu Battle.Net planowane zmiany balansu do ich najnowszej strategii czasu rzeczywistego, Starcrafta 2. Zmian jest sporo i dotyczą one wszystkich trzech ras.

Przez ostatnie osiem lat, Starcraft 2 zmieniał się, jak na tytuł e-sportowy przystało, mnóstwo razy. Mimo dość dużego wieku istnienia na rynku, Blizzard postanowił nie rezygnować z eksperymentowania z balansem rozgrywki. Najnowsze zmiany mają być kolejną próbą dodania do gry większej liczby możliwości, zwłaszcza na etapie late game’u.

Terran

U rasy terran, zmiana balansu tyczy się dość potężnych na chwilę obecną jednostek mechanicznych. Jedną z metod zbalansowania „mecha” ma być obniżenie pancerza kilku mocniejszych jednostek (Cyklon czy Thor), które mają być teraz trochę łatwiejsze do skontrowania przy pomocy mniejszych lecz liczniejszych częściach armii.

Z drugiej strony zdecydowano się na buffy do obrażeń dla Krążowników (potrafiących od teraz atakować w ruchu) czy Thorów (w ramach zrobienia z nich kontry przeciwko cięższym jednostkom). Drobniejszych zmian doczekały się takie jednostki jak Wdowie Miny, Banshee, Promy medyczne czy Kruki, które mogą wprowadzić do Starcraft 2 więcej różnorodności strategicznej.

Zerg

Zmiany u zergów tyczą się głównie kilku ulepszeń do ich jednostek. Bezpośrednie modyfikacje armii dotyczą Hydralisków (zmniejszona liczba życia) oraz wypluwanych przez Infektory Zainfekowanych Terran (większy zasięg ataku). Głównymi zmianami mają być jednak większe prędkości odkopywania się zergów, dodanie ulepszenia do prędkości dla Ultralisków oraz poprawienie kosztów Czerwia Nydusowego. W najnowszej aktualizacji, zergowie ma pod tym względem powrócić do swych korzeni jako rasa partyzancka.

Protoss

Protosi jako najbardziej różnorodna rasa otrzymali mnóstwo ulepszeń na różnych płaszczyznach. Najwięcej uwagi poświęcono jednostkom powietrznym, takim jak Orkan (ma być tańszy, lecz jednocześnie mniej wytrzymały i podatniejszy na zmasowane ataki), Statek-matka (spowalnianie ataków wroga poprzez użycie Zakrzywienia czasoprzestrzeni) oraz Lotniskowiec (szybszy czas budowy przy jednoczesnym zwiększeniu punktów osłony i zmniejszeniu obrażeń). Postanowiono również przywrócić właściwości Destabilizatorów oraz Wartowników do stanu sprzed aktualizacji 4.0. Ostatnią zmianą są liczne modyfikacje właściwości budynków Protosów.

Sama lista zmian jest jednak o wiele większa. Można się z nią zapoznać w oficjalnym ogłoszeniu. Modyfikacje balansu będzie można testować już od wtorku w formie specjalnego trybu matchmakingu. Jeżeli jednak nie graliście w Starcraft 2, zapraszamy do wypróbowania gry za darmo już teraz na platformie Battle.Net.