Programista Krzysztof Kondrak udostępnił na GitHubie grę vkQuake2. Jest to projekt dodania obsługi interfejsu Vulkan do obecnego kodu Quake 2 v3.21. Dzięki temu gra oferuje wsparcie dla rozdzielczości 1920×1080 pikseli oraz jest kompatybilna ze współczesnymi komputerami. vkQuake2 wspiera renderer KolorSoft 1.1 oraz wygładzanie krawędzi w technologii MSAA x8. Cała reszta pozostała niezmieniona.
Quake 2 was released 21 years ago this month. To celebrate this, I made my recent hobby project public: vkQuake2 – a fully functional vanilla Quake 2 experience with @VulkanAPI support.https://t.co/Uve18fGoDT pic.twitter.com/70zSVz6IHy
— Krzysztof Kondrak (@k_kondrak) 20 grudnia 2018
Krzysztof Kondrak postanowił udostępnić cały kod na GitHubie z okazji 21 lecia gry Quake II. Warto nadmienić, że obecnie istnieje także projekt QUAKE II PATHTRACED aka Q2VKPT. Tutaj prócz obsługi interfejsu Vulkan, mamy jeszcze wsparcie dla ray-tracingu.