Tim Sweeney – fotorealistyczna grafika wymaga 40 TFLOPSów mocy

0

GameSpot przeprowadził ciekawy wywiad Timem Sweeneyem, założycielem Epic Games. Wiele osób może nie wiedzieć, ale to co przewidywał ojciec Unreala, z reguły w niedługim okresie czasu się sprawdzało. Tym razem padło pytanie, co Tim sądzi o fotorealistyczne grafice komputerowej? Otóż według niego komputery są już w stanie wygenerować fotorealistyczny statyczny obraz, bez żadnych ludzi ze statycznym światłem.

Jeżeli mówimy o w pełni dynamicznych i fotorealistycznych środowiskach, z bardzo zaawansowanymi modelami cieniowania, to będziemy potrzebować jakiś 40 TeraFlopsów mocy obliczeniowej. Dodatkowo będzie potrzebny algorytm, który to wszystko poprawnie obsłuży. Aktualnie wiemy już, jak odwzorować fizykę, światła, cienie, ale brakuje ciągle mocy obliczeniowej. A jak zaznacza, generowanie ludzkiej twarzy, skóry, włosów i wielu innych elementów jest najbardziej wymagającą pracą, jaką musi wykonać karta graficzna i procesor.

Dla porównania dodajmy, że karta graficzna GeForce GTX 1080 dysponuje mocą 9 TFLOPS, zatem do 40 jeszcze sporo brakuje.