GameSpot przeprowadził ciekawy wywiad Timem Sweeneyem, założycielem Epic Games. Wiele osób może nie wiedzieć, ale to co przewidywał ojciec Unreala, z reguły w niedługim okresie czasu się sprawdzało. Tym razem padło pytanie, co Tim sądzi o fotorealistyczne grafice komputerowej? Otóż według niego komputery są już w stanie wygenerować fotorealistyczny statyczny obraz, bez żadnych ludzi ze statycznym światłem.

Jeżeli mówimy o w pełni dynamicznych i fotorealistycznych środowiskach, z bardzo zaawansowanymi modelami cieniowania, to będziemy potrzebować jakiś 40 TeraFlopsów mocy obliczeniowej. Dodatkowo będzie potrzebny algorytm, który to wszystko poprawnie obsłuży. Aktualnie wiemy już, jak odwzorować fizykę, światła, cienie, ale brakuje ciągle mocy obliczeniowej. A jak zaznacza, generowanie ludzkiej twarzy, skóry, włosów i wielu innych elementów jest najbardziej wymagającą pracą, jaką musi wykonać karta graficzna i procesor.

Dla porównania dodajmy, że karta graficzna GeForce GTX 1080 dysponuje mocą 9 TFLOPS, zatem do 40 jeszcze sporo brakuje.


ŹRÓDŁOgamespot.com
Poprzedni artykułIntel zapowiada komputery NUC z układami Kaby Lake i Apollo Lake
Następny artykułWiedźmin 3 sprzedany w 10 milionach kopii
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments