Firma NVIDIA zaprezentowała technikę raytracingu NVIDIA RTX przeznaczoną dla twórców treści oraz deweloperów gier. Pozwala ona na uzyskanie kinowej jakości renderingu w czasie rzeczywistym. Jest to wysoce skalowalna technika raytracingu działająca na kartach graficznych opartych na architekturze NVIDIA Volta. Nowe rozwiązanie obsługuje procesy raytracingu przez wiele różnych interfejsów. Liderzy branży gier, w tym 4A Games, Epic, Remedy Entertainment i Unity zaprezentowali NVIDIA RTX podczas konferencji Game Developers Conference, odbywającej się w San Francisco.

Materiały demonstracyjne przygotowane przez te studia pokazują, jak raytracing w czasie rzeczywistym może wzbogacić przyszłe gry niesamowitą, realistyczną oprawą. Ponieważ RTX obsługuje Microsoft DirectX Raytracing, przełomowa technika będzie dostępna dla użytkowników systemu Windows na całym świecie.

Raytracing jest od dawna uważany za technikę, która nieporównywalnie lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie. Zastępuje on większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania. Technologia od dawna była stosowana w branży filmowej. Jednak do tej pory była ona zbyt wymagająca obliczeniowo, by można było ją stosować w grach, w czasie rzeczywistym.

Firma NVIDIA ogłosiła również, że pakiet SDK NVIDIA GameWorks zostanie uzupełniony o moduł denoisera raytracingu, który pozwoli twórcom gier wykorzystać nowe możliwości w praktyce. Ten zestaw narzędzi i zasobów dla programistów znacząco zwiększy realizm i skróci cykle produkcyjne tytułów opracowanych przy użyciu nowych interfejsów API Microsoft DXR i NVIDIA RTX.

Nowa wersja pakietu SDK, która będzie obsługiwać architekturę Volta oraz kolejne architektury procesorów graficznych, pozwoli na stosowanie cieni, błyszczących odbić oraz globalnej iluminacji w technice raytracingu.

 


Poprzedni artykułSilverTM udostępnia film i zdjęcia z remakeu Half-Life na Unreal Engine 4
Następny artykułKalypso Media zapowiedziało grę Shadows: Awakening
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.