radeonrx5600series
radeonrx5600series

Firma AMD wprowadziła do sprzedaży kartę graficzną Radeon RX 5600 XT. Układ graficzny skonstruowano w oparciu o nowoczesną architekturę AMD RDNA i technologię 7 nm. Mamy tutaj 2304 Procesory Strumieniowe, co oznacza aż 36 jednostek obliczeniowych. Prócz tego znajdziemy również 144 jednostki teksturujące (TMU) i 64 jednostki renderujące (ROP). TDP karty zostało ustalone na 150 W.

Taktowanie podstawowe w Radeon RX 5600 XT wynosi 1130 MHz, w trybie gry wzrasta do 1350 MHz, a w trybie Boost rośnie do 1560 MHz. Karta współpracuje również 6 GB pamięci GDDR6 o taktowaniu 12 000 GHz na 192-bitowej szynie danych. Daje to przepustowość na poziomie 288 GB/s i moc obliczeniową około 7.19 TFLOPSów.

Radeon RX 5600 XT

Z portów możemy się spodziewać HDMI 2.0b oraz 3 x DisplayPort 1.4. Karta graficzna działa w oparciu o standard PCI Express 4.0. Pojawiły się takie technologie jak Radeon Image Sharpening (RIS), FidelityFX, Radeon Anti-Lag. Udoskonalono akcelerację renderowania grafiki 3D, kodery wideo HEVC z HDR/WCG, sprzętowe kodowanie wideo HEVC i wiele innych.

Radeon RX 5600 XT

Tutaj opis technologii:

  • Radeon Image Sharpening (RIS) – przywraca przejrzystość obrazu, który został zmiękczony przez inne efekty post-processingu. Technologia RIS łączy się dobrze ze skalowaniem rozdzielczości w górę, aby zapewniać wysoką ostrość i płynną animację na wyświetlaczach o bardzo dużej rozdzielczości. Działa w grach w trybach DirectX 9, 12 i Vulkan.
  • FidelityFX – oto otwarty zestaw narzędzi deweloperskich, który wkrótce zostanie udostępniony w ramach inicjatywy GPUOpen. Ułatwia on tworzenie wysokiej jakości efektów post-processingu, czyniących gry piękniejszymi. Oferuje przy tym odpowiedni balans między jakością a wydajnością. FidelityFX ma funkcję CAS (Contrast-Adaptive Sharpening), jaka wydobywa szczegóły w przestrzeniach o niskim kontraście. Minimalizuje jednocześnie występowanie błędów (artefaktów) wywoływanych przez typowe algorytmy wyostrzające. Deweloperzy planują integrację CAS w szeregu popularnych gier, a firma Unity Technologies planuje zintegrować to ze swoją platformą rozwoju animacji 3D.
  • Radeon Anti-Lag – technologia ta została zoptymalizowana dla eSportu i zwiększa konkurencyjność, obniżając nawet o 31% czas reakcji na linii urządzenie wejścia – ekran, co przekłada się na doznania podobne, co przy wyższej liczbie klatek na sekundę.

Karta ma się pojawić w sprzedaży już 21 stycznia u większości znanych partnerów AMD. Jej cena została ustalona na około 279 dolarów.


Poprzedni artykułPaweł “Dycha” Dycha dodany do składu w otwartych kwalifikacjach do IEM Katowice 2020!
Następny artykułARCY ulega HAVU i odpada z turnieju SECTOR:MOSTBET!
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments