NVIDIA wprowadziła do oferty kartę graficzną GeForce GTX 1650. Model ten wyposażono w układ graficzny TU116, wykonany w 12 nm litografii FinFET. Na pokładzie znajdziemy 896 rdzeni CUDA, 32 jednostki renderujące oraz 56 jednostek teksturujących. Jak w poprzednich układach GTX z serii Turing, usunięto całkowicie jednostki RT (obliczenia ray tracingu), jednostki Tensor (sztuczna inteligencja i głębokie uczenie się) i wsparcie dla DLSS.

NVIDIA GeForce GTX 1650 - nieoficjalny wygląd rdzenia TU117

Taktowanie podstawowe rdzenia wynosi 1485 MHz. W trybie Boost wzrasta do 1665 MHz. Rdzeń współpracuje z 4 GB pamięci GDDR5 o taktowaniu 8000 MHz na 128-bitowej szynie danych. Daje to przepustowość na poziomie 128 GB/s i wydajność około 3 TFLOPSów.

GeForce GTX 1650 GeForce GTX 1660 GeForce GTX 1050 GeForce GTX 1050 Ti
Tranzystory 4.7 mld 6.6 mld 3.3 mld 3.3 mld
Architektura Turing Turing Pascal Pascal
Układ graficzny TU117-300 TU116 GP107-300 GP107-400
Rozmiar rdzenia 200 mm2 284 mm² 132 mm2 132 mm2
Rdzenie CUDA 896 1408 640 768
Jednostki teksturujące 56 88 40 48
Jednostki renderujące 32 48 32 32
Jednostki RT BRAK BRAK BRAK BRAK
Jednostki Tensor BRAK BRAK BRAK BRAK
Rozmiar pamięci 4 GB GDDR5 6 GB GDDR5 2 GB GDDR5 4 GB GDDR5
Szyna pamięci 128-bit 192-bit 128-bit 128-bit
Przepustowość 128.0 GB/s 192.0 GB/s 112.0 GB/s 112.0 GB/s
Moc obliczeniowa 3.00 TFLOPS 5.5 TFLOPS 1.86 TFLOPS 1.98 TFLOPS
Zegar bazowy 1485 MHz 1530 MHz 1354 MHz 1291 MHz
Taktowanie pamięci 8 GHz 8 GHz 7 GHz 7 GHz
TDP 75 W 120 W 75 W 75 W

Jak widzimy, różnica pomiędzy GTX 1650, a GeForce GTX 1660 jest ogromna. Może to sugerować, że firma zostawiła sobie tutaj miejsce na ewentualny model Ti. Cena nowej karty ma wynieść 149 dolarów. Jej TDP ustalono na 75 Watów. Nie będzie zatem potrzebne dodatkowe zasilanie.


PRZEZnvidia.com
ŹRÓDŁOanandtech.com
Poprzedni artykułESL Pro League Season 9: Podsumowanie grupy C
Następny artykułECS Season 7: Virtus.pro zagra z Team Vitality
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments