NVIDIA zapowiedziała obsługę technologii ray-tracing w kartach GeForce GTX z serii Pascal i wyższych. Mowa tutaj o takich modelach, jak GeForce GTX 1060 6GB, GeForce GTX 1070, GeForce GTX 1070 Ti, GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1080 Ti, GeForce GTX 1660 i GeForce GTX 1660 Ti.

Włączenie tych funkcji na kartach pozbawionych jednostek RT jest możliwe, dzięki optymalizacji technologii ray-tracingu i wprowadzanie nowych ulepszeń w oprogramowaniu. Warto tutaj także wspomnieć o DirectX Raytracing, które także rozwija się bardzo dobrze.

Gracze korzystający z GeForce GTX będą mieli możliwość korzystania z ray-tracingu przy niższych ustawieniach jakości RT i rozdzielczościach. Użytkownicy GeForce RTX będą mogli cieszyć się do 2-3x wyższą wydajnością dzięki dedykowanym rdzeniom RT na swoich procesorach graficznych.

geforce-rtx-gtx-ray-tracing-metro-exodus-frame GeForce RTX i GeForce GTX - ray-tracing w Metro Exodus

Powyżej możecie zobaczyć, jak wygląda rendering jednej klatki z wykorzystaniem technologii ray-tracing na dwóch kartach graficznych. Pierwsza z nich to GeForce GTX 1080 Ti, druga GeForce RTX 2080 z wyłączonymi rdzeniami RT oraz GeForce RTX 2080 z włączonymi jednostkami ray-tracingu.

 

A oto zdjęcia wydajności w kilku grach obsługujących śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Nowość ma się pojawić już w kwietniu, razem z nowymi sterownikami NVIDIA GeForce Game Ready Driver.


ŹRÓDŁOnvidia.com
Poprzedni artykułAstralis wygrywa BLAST Pro Series Sao Paulo 2019
Następny artykułAGO Esports zagra na turnieju DreamHack Rio de Janeiro!
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.