AMD uruchomiło oficjalnie projekt GPUOpen, czyli w pełni wolny odpowiednik programu nVidia GameWorks dla deweloperów gier. Inicjatywa jest w pełni zgodna z nową filozofią firmy i w porównaniu do programu konkurenta posiada o wiele więcej zalet. Jednym z najważniejszych jej elementów jest otwartość całego kodu, co ma zachęcić programistów do wykorzystywania technologii stworzonych przez firmę AMD.

Mowa tutaj oczywiście o deweloperach gier, tworzeniu grafiki generowanej przez komputery (CGI), a także programistach oprogramowania obliczeniowego. Dodatkowo sami deweloperzy będą mogli na bieżąco sugerować optymalizacje, zgłaszać różnego rodzaju błędów, a także zgłaszać własne poprawki.

W skład GPUOpen wejdzie wiele narzędzi, bibliotek graficznych, efektów graficznych i technologii. Można tutaj wymienić: TressFX 3.0, GeometryFX, AOFX – Ambient Occlusion, ShadowFX, FireRender SDK, FireRays SDK, LiquidVR SDK, RapidFire SDK, narzędzia do przenoszenia skomplikowanych algorytmów na OpenCL i HSA, analizator kodu CodeXL.


ŹRÓDŁOgpuopen.com
Poprzedni artykułNZXT Manta – bajecznie wyglądająca obudowa mini-ITX
Następny artykułnVidia GeForce Game Ready Driver 361.75 z optymalizacją dla dwóch gier i obsługą GeForce GTX 710
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.