Niezależne francuskie studio Tactical Adventures udostępniło wszystkim zainteresowanym historię dwóch ras: krasnoludów i elfów w grze Solasta: Crown of the Magister. Warto się z nią dokładniej zapoznać, aby móc zagłębić się jeszcze bardziej w całą fabułę.
Krasnoludy nazywane są dziećmi ziemi. W grze Solasta: Crown of the Magister rasa ta ewoluowała głównie pod ziemią i zapanowała nad dużą częścią świata pod górami w zachodniej części kontynentu. Wielkie miasta, jak zostały tam zbudowane połączone były ogromną siecią tuneli.
Pod koniec Elfiej Wojny (Elven Wars), nastąpiła seria trzęsień ziemi. Spowodowało to stworzenie Wewnętrznego Morza (Inner Sea). Wiele tuneli zapadło się, a inne zostały zalane. Królestwo krasnoludów znalazło się w potrzasku. Powstały wtedy dwa podziały: krasnoludy wzgórzowe (hill dwarves) na południe i zachód od Wewnętrznego Morza oraz śnieżne krasnoludy (snow dwarves) na północ i wschód.
Elfy pochodzą z Solasty i nikt do końca nie wie, jak stara jest to rasa. Wielu spekuluje, że powstały razem ze światem. Inni, że powstały z powietrza i many. Elfy pojawiły się w regionie zwanym Aer-Elai. Ten punkt stał się sercem ich wielkiego imperium, a później tzw. Badlands.
Po Wojnie Elfów wydzieliły się dwa obozy: Ci co chcieli dalej imperium oraz Ci co woleli pozostać bliżej natury. Pierwsi zostali nazwani Wysokimi Elfami (High Elves), drudzy natomiast Elfy Sylvan (Sylvan Elves). Tak oto powstało Imperium Manacalon, które stale się rozwijało, dzięki naturalnemu przywiązaniu elfów do magii. W tym samym czasie las w Colthannin stał się skrytym schronieniem dla reszty.
Kataklizm miał wielki wpływ na wszystkie elfy. Zrodzone po wojnie imperium z jedynej byłej prowincji cesarskiej, zachowało dawne metody oraz zwyczaje. Ich celem jest pokazanie, jak wspaniała potrafi być cywilizacja dla reszty ras.