Firma Epson zleciła wykonanie niezależnych badań, dotyczących wdrażania nowych technologii w sektorze edukacyjnym. W ramach międzynarodowych badań dotyczących umiejętności obsługi komputerów oraz systemów informatycznych zebrano opinie nauczycieli, którzy mają okazje stykać się z innowacyjnymi technologiami. Większość z nich uważa, że nauczanie nowoczesnych technologii jest niezbędne w procesie rozwoju umiejętności technicznych niezbędnych na stanowisku pracy XXI wieku – umiejętności samodzielnego przyswajania wiedzy, krytycznego myślenia, refleksji nad rzeczywistymi problemami i ich rozwiązywania, komunikacji i współpracy, kreatywności oraz umiejętności obsługi cyfrowych systemów.

Prawie połowa respondentów z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii, mimo świadomości technologicznych potrzeb swoich placówek, nie podejmuje czynnych działań w celu ich spełnienia. We Włoszech ponad połowa (57%) badanych przyznała, że nic nie robi z zauważonymi problemami. Lepiej wypada pod tym względem Hiszpania; tam podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie 28% respondentów.

Oprócz tego 38% podmiotów nabywczych w sektorach edukacyjnych wspomnianych krajów nie dba o proaktywną modernizację posiadanych rozwiązań technologicznych. Ten problem jest zwłaszcza widoczny we Francji, gdzie dotyczy ponad połowy podmiotów, w porównaniu z 30% w Hiszpanii, 32% w Wielkiej Brytanii, 40% w Niemczech i 41% we Włoszech.

Ponadto ponad 1/4 pracowników sektora edukacyjnego twierdzi, że niemożność zmodernizowania sprzętu „prawie zawsze” lub „często” była przyczyną utrudnień w użytkowaniu technologii. Pracownicy z Francji i Niemczech, gdzie boryka się z nim odpowiednio 15% i 18% respondentów, najrzadziej narzekają na ten problem. Z drugiej we Włoszech utrudnienia zgłaszał co trzeci badany pracownik. W odpowiedzi na pytanie o rodzaj technologii, który powinien być zdaniem respondentów najszybciej zmodernizowany lub wdrożony w ich placówkach, 43% pracowników wskazało laptopy, a 40% drukarki.

Brak dostępu do nowoczesnych technologii to tylko jedna z rzeczy, które uniemożliwiają instytucjom edukacyjnym zrealizowanie pełnego potencjału technologii w klasach. Należy też zadbać o poprawne szkolenie nauczycieli, aby ci czuli się pewni w obsłudze nowych technologii i mogli skutecznie przekazywać swą wiedzę innym. Jednak 31% wszystkich badanych przyznaje, że słabe przeszkolenie jest główną z barier do pełnego zrealizowanie korzyści z nowoczesnych technologii w sektorze edukacyjnym. Problem wymaga znaczącej poprawy w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii, gdzie został zgłoszony przez 34% i 33% respondentów.


Poprzedni artykułEpson wprowadza 3 letnią gwarancję na wybrane modele drukarek
Następny artykułBiuro bez papieru. Czy to w ogóle możliwe?
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.