Rozszerzenie Radeon ProRender dostępne dla Blender i Maya na macOS

0

Firma AMD wydała rozszerzenie Radeon ProRender programów Blender i Maya działających na systemie macOS. Z nowości skorzystają użytkownicy z obsługą funkcji Metal 2 w systemach macOS 10.13.3 lub nowszych. Radeon ProRender to potężny silnik do renderingu z wykorzystaniem zasad fizyki pozwalający tworzyć oszałamiająco fotorealistyczne obrazy. Działa w oparciu o wysoce efektywną i wydajną technologię Radeon Rays i wykorzystuje otwarte standardy branżowe.

Rozszerzenie Radeon ProRender dla programów Blender i Maya wprowadza szereg nowych funkcji i ulepszeń, dzięki którym użytkownicy mogą przyspieszyć i ułatwić swoją pracę:

  • Zaktualizowana funkcja Uber Shader – umożliwia lepszą realizację renderingu w oparciu o zasady fizyki z bardziej realistycznymi domyślnymi nastawami i ulepszonym rozpraszaniem podpowierzchniowym, które pozwala uzyskiwać doskonalszy rendering skóry.
  • Interaktywne odszumianie – nowość w rozszerzeniu dla programu Maya pozwala usunąć szum przy zachowaniu szczegółowości obrazu oraz skrócić czas renderingu przy mniejszym zaszumieniu.
  • Więcej opcji AOV (tylko dla programu Blender) – w tym odbicia i rozproszenie oświetlenia, które może zostać włączone do finalnego renderingu podnosząc jego jakość bez potrzeby ponownego renderowania czegokolwiek.

Firma AMD ponadto wprowadza dwie zupełnie nowe funkcje do rozszerzenia Radeon ProRender dla programu Blender w wersji dla systemów macOS:

  • Wsparcie dla wolumetryki – umożliwia użytkownikom rendering zaawansowanych efektów, jak dym, mgła, chmury, dzięki czemu obrazy są jeszcze bardziej realistyczne.
  • Ulepszone podziały powierzchni – funkcja adaptacyjnego podziału automatycznie przelicza dystans, aby określić jak bardzo należy wygładzić geometrię obiektu, co pomaga przyspieszyć pracę i ułatwia użytkownikom rendering złożonych kształtów z prostych siatek.

Dodatkowo dzięki obsłudze zewnętrznych procesorów graficznych (eGPU) przez system macOS High Sierra 10.13.4 rozszerzenia Radeon ProRender dla programów Maya i Blender mogą wykorzystać moc renderingu wybranych kart graficznych Radeon RX i Radeon Pro WX w swoich komputerach Mac przy użyciu kompatybilnej obudowy eGPU Thunderbolt 3.