Razer ujawnia tytuły 15 gier, które trafią do ekosystemu OSVR

0

Razer, współtwórca platformy Open Source Virtual Reality (OSVR), ujawnił tytuły 15 gier, które trafią do ekosystemu OSVR. Gry wybrano spośród kilku setek zgłoszonych przez twórców ubiegających się o przystąpienie do niedawno ogłoszonego program finansowania OSVR Developer Fund. Jest to fundusz, pełniący rolę inkubatora treści, do którego trafiło 5 milionów dolarów celu wsparcia twórców biorących udział w rozwoju ogólnodostępnej zawartości VR. Fundusz finansuje już produkcje takie jak CDF Starfighter, PolyRunner i inne, aby zapewnić ich wsparcie dla wszystkich urządzeń VR w ekosystemie OSVR.

Druga, jeszcze większa partia tytułów, przechodzi obecnie proces ewaluacji i zostanie ogłoszona na koniec trzeciego kwartału 2016. Wymienione poniżej tytuły dołączą do biblioteki gier dostępnych już w ekosystemie OSVR, takich jak Elite: Dangerous i Project CARS dzięki wsparciu SteamVR. OSVR zapewnia także dostęp do szeregu aplikacji nie będących grami, takich jak WebVR i rozmaitych odtwarzaczy mediów.

Już dostępne:

  • Descent: Underground od Descendent Studios; Dostępne
  • Radial-G: Racing Revolved od Tammeka Games; Dostępne
  • PolyRunner od Lucid Sight; Dostępne

Premiery planowane na 2016:

  • Abduction od Red Iron Labs; 31 października 2016
  • RC Soccer VR I StarDrone VR od Beatshapers; Q4, 2016
  • Redout od 34BigThings, wrzesień 2016
  • The Brookhaven Experiement od Phosphor Games, Q4 2016
  • Alice VR polskiego studia Carbon Studios; Październik 2016
  • A-10 od Futuretown; Q4 2016
  • CDF Starfighter od Mad About Games Studios Ltd.; Wrzesień 2016

Premiery planowane na 2017 /tytuły obecnie bez daty publikacji:

  • Limb od Interdiction Studios; Q4, 2017
  • Theme Park Studio od Pantera Game Studio; data premiery nieujawniona
  • Infinite od Project: Gateway VR Studios GmbH; data premiery nieujawniona
  • The Hum: Abduction od Totwise Studios; data premiery nieujawniona

Duża liczba zgłoszeń do naszego OSVR Developer Fund to świetny wyznacznik tego, jak ważny dla twórców jest otwarty ekosystem VR. Spodziewamy się jeszcze wielu innych niesamowicie innowacyjnych projektów, zainspirowanych pierwszymi sukcesami, jakie zaczynamy odnosić.

– mówi Christopher Mitchell z Razer, kierownik projektu OSVR.

Aby zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi i spodziewanymi tytułami OSVR: http://www.osvr.org/featured.html.

Wersja beta HDK Windows Installer jest dostępna pod adresem: http://www.osvr.org/getting-started.html.