Portfolio ? połowa sukcesu …

W tym artykule poruszę kwestię tworzenia swojego porto filio. Jak wiemy jest to nasza wizytówka, dzięki której zleceniodawca zdecyduje czy chce z nam zlecić daną usługę.

 

Na samym początku musimy pamiętać, żeby swojego port folio nie robić w oparciu o darmowe szablony. W przypadku osób programujących (zajmujących się głównie stroną kodu) jest to może mniej ważne, ponieważ najbardziej dotyczy to grafików. Nie ma nic gorszego niż to, że osoba oferująca tworzenie grafiki nie ma wykonanego port folio w oparciu o własną grafikę.

 

 

Kolejna sprawa to umieszczanie prac. Musimy pamiętać o tym, żeby nie iść w ilość tylko jakość. Nie umieszczajmy wszystkich naszych projektów, umieśćmy kilka najlepszych. Jeśli chodzi o portfolio grafikanie powinniśmy korzystać z gotowych kreatorów takich port folio w sieci, ponieważ w większość wersje darmowe bez kont premium nie mają możliwości pokazania pracy w poglądzie sto procent. Będzie to fatalny błąd, ponieważ w przypadku projektów większych rozmiarów typu layout portalu nie będzie po prostu widać cennych szczegółów. Na pewno są serwisy, które to oferują ale jest ich mniej.

 

Ważnym elementem na pewną są też dane kontaktowe. Najlepiej jeśli będą umieszczone w widocznym miejscu np. kolo naszego logo i dodatkowo na każdej podstronie. Powinniśmy również umieścić swój numer telefonu, ponieważ klient jeśli chce się upewnić jakiejś drobnej rzeczy woli skorzystać z tej formy kontaktu, jest szybciej. Jeśli podamy tylko nasz adres e-mail możemy po prostu stracić takiego klienta.

 

No i jeszcze jedna ważna rzecz, strona port folio powinna odzwierciedlać nasz styl, to jak tworzymy. Przykładowo grafik Web designer, który preferuje minimalizm powinien w takim stylu stworzyć port folio i również tego typu prace tam zamieszczać.