Strona głównaPcMod.plInformacja prasowaPodsumowanie EFG Esports Forum - Intel Extreme Masters Katowice 2023

Podsumowanie EFG Esports Forum – Intel Extreme Masters Katowice 2023

EFG Esports Forum to międzynarodowa biznesowa konferencja towarzyszącą finałom Intel Extreme Masters Katowice 2023. Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 10-11 lutego 2023 w Audytorium MCK w Katowicach.

Pierwszy dzień EFG Esports Forum

Podczas pierwszego dnia EFG Esports Forum, którego temat był: obszary rozwoju i przyszłości branży e-sportowej, pod hasłem: “Esports Elevated. Trends & Perspectives”. Na początku konferencji pojawiła się prezentacja Aleksandra Szlachetko, Dyrektora Zarządzającego EFG Polska. Opowiedział o wizji ESL FACEIT Group i najważniejszych inicjatywach firmy. Kolejną osobą była Giulia Zecchini, Commercial Strategy Director, która przedstawiła case study współpracy z marką modową Gucci przy programie Gucci Gaming Academy wspierającym graczy w ich ścieżce do profesjonalnej kariery. Z kolei, Simon Eicher, Director Game Ecosystems Mobile w EFG przedstawił case study projektu Snapdragon Pro Series, najszybciej rozwijającej się mobilnej platformy e-sportowej na świecie i podkreślił znaczenie gier mobilnych w świecie e-sportu.

Tony Habschmidt, szef konsultingu w Newzoo, wiodącej globalnej firmie zajmującej się badaniem rynku gier i esportu opowiedział o tym, jak zmieniała się branża gier i esportu z biegiem lat i jakim wyzwaniom musi sprostać, będąc jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi rozrywki na świecie. 

EFG Esports Forum
Fot. informacja prasowa

Na koniec pierwszego dnia EFG Esports Forum, dr. Julia Hiltscher, opowiedziała w swojej prezentacji na temat strategii CSR grupy EFG połączona z panelem dyskusyjnym o kobiecej rywalizacji e-sportowej i projektach takich jak ESL Impact. Gościniami podczas tego panelu była Performance Coach fińskiej organizacji e-sportowej Urszula “Xirreth” Klimczak, która współpracuje z kobiecą drużyną e-sportową CS:GO – Counter Logic Gaming (CLG), a oprócz niej pojawiła się reprezentantka formacji CS:GO HSG Ramona “GFi” Azween. 

Co było podczas drugiego dnia forum?

Drugi dzień był pod hasłem: “Gry wideo i e-sport: szansa na cyfrową przyszłość Europy. Przykład Polski.”

Tematem tego dnia były relacje między branżą e-sportową, a gospodarką – w wymiarze krajowym i lokalnym (samorządowym). Spotkanie składało się z dwóch paneli oraz poprzedzającymi je keynote speechami. Panel pierwszy dotyczył inicjatyw Parlamentu Europejskiego, w tym przyjętej przez Parlament Europejski w listopadzie 2022 r. rezolucji zawierającej m.in. apel do Komisji Europejskiej o opracowanie strategii rozwoju esportu w państwach UE. Był on okazją do rozmowy na temat roli esportu w rozwoju gospodarczym, cyfrowym i społecznym państw UE. Dyskutowano również o znaczeniu esportu w edukacji i wzmacnianiu jego potencjału kreatywnego.

EFG Esports Forum - Intel Extreme Masters Katowice 2023
Fot. informacja prasowa

Wystąpienie zaczął Sergi Mesonero z Interactive Software Federation of Europe. Wśród panelistów znaleźli się przedstawiciele instytucji publicznych, branży, eksperci i edukatorzy: Nepomuk Nothelfer, ekspert komisji kultury Parlamentu Europejskiego i CULT, Dominika Urbańska-Galanciak, prezes SPIDOR, Sergi Mesonero, a także Apoloniusz Tajner, wiceprezes PKOl, który mówił m.in. o perspektywie włączenia e-sportu do dyscyplin olimpijskich.

W drugim panelu tematem przewodnim był ekosystem gier i esportu w Polsce. Wprowadzenie wygłosiła Justyna Orłowska, pełnomocnik Premiera RP ds. GovTech. W swoim wystąpieniu minister Orłowska wspomniała o możliwościach zastosowania gier wideo w edukacji, roli kobiet w esporcie i szansach, jakie stoją przed sektorem kreatywnym. Podkreślała, jak duże znaczenie ma obecnie unowocześnianie sprzętu i metod nauczania w szkołach już na wczesnym etapie nauki.

W panelu o roli esportu i gier dla lokalnych społeczności i rozwoju gospodarczego dyskutowali senator Joanna Sekuła (Sosnowiec), przedstawiciele miasta Katowice: Mariusz Jankowski, Naczelnik Wydziału Obsługi Inwestorów w Urzędzie Miasta Katowice i Wojciech Maroszek, Z-ca Dyrektora ds. Katowickiego Hubu Gamingowo-Technologicznego. Obecni byli również przedstawiciele branży, w tym prezes ESL Polska, Aleksander Szlachetko oraz Mariusz Klamra, prezes Gry-Online i Dariusz Grzywaczewski z CD Projekt Red. Debata koncentrowała się wokół wyzwań sektora, jego przyszłości oraz równego dostępu do esportu i edukacji.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Urban
Michał Urban
Dziennikarz esportowy, zajmujący się tematyką Counter-Strike: Global Offensive.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Warto przeczytać