OpenMW 0.42 otrzymało poprawione oświetlenie i nie tylko

0

Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.42.0. Jest to w pełni wolna i otwarta implementacja silnika Morrowind, wykorzystująca oryginalne pliki gry. Nowe wydanie to przede wszystkim sporo naprawionych błędów, które znajduje społeczność oraz deweloperzy. Projekt zmierza coraz bardziej ku stabilnej odsłonie OpenMW 1.0, która pojawi się w momencie ukończenia jeszcze kilku ważnych zadań.

Najważniejsze zmiany:

  • Dodano efekty dźwiękowe wody
  • Dodano cząsteczki świetlne, które pokazują się w podglądzie ekwipunku naszej postaci
  • Efekty magiczne wytwarzają od teraz niewielki strumień światła
  • Zaimplementowano NiSphericalCollider
  • Dodano kilka nowości w OpenMW-CS
  • Udoskonalono ess-Importer

Ze znanych problemów można wymienić:

  • Nie zaimplementowano jeszcze poprawnie cieni
  • Aby móc używać pakietu tar.gz dla Linuksa, biblioteki Qt 4 i libpng12 muszą być zainstalowane w systemie
  • Na systemie macOS, OpenMW-CS może uruchamiać jedynie OpenMW. Tylko i wyłącznie jeżeli OpenMW.app i OpenMW-CS.app są spokrewnione