NVIDIA RTX – nowa technologia renderowania w czasie rzeczywistym

2

Od tygodnia atakujemy Was informacjami na temat rdzeni Tensora i zaawansowanej technologii cieniowania, wszyscy zainteresowani wiedzą już czym jest nowa architektura Turinga.

W tym roku na corocznej konferencji na temat grafiki komputerowej SIGGRAPH (która odbywa się od 1974 roku) NVIDIA pokazała nam przyszłość grafiki w nowych kartach które będą dostępne od 3 kwartału 2018 roku (RTX 8000, RTX 6000, RTX 5000).

W necie znaleźć można wiele różnych filmików pokazujących działanie nowej technologii, postaram się przybliżyć wam te warte zobaczenia i podejrzenia co potrafi RTX.
Mianowicie można było zobaczyć:

  • Fotorealistyczny, interkaktywny rendering samochodu porsche który wygląda realnie ale jest to faktyczne rendering (działa na dwóch procesorach graficznych Quadro RTX)

  • Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym na pojedynczym procesorze graficznym, demko z Gwiezdnych Wojen (działa na pojedynczym procesorze RTX)

  • Zaawansowane renderowanie w grach i filmach, tańczące roboty prezentacja oparta na silniku Unreal pokazująca RAY TRACING w czasie rzeczywistym (działa na pojedynczym procesorze Quadro RTX)

  • Zaawansowane renderowanie dla gier i filmów, filmik przedstawiający interakcje między człowiekiem a jego robotycznymi asystentami, demonstracja przedstawia jakość renderowania i kinową liczbę klatek na sekundę co prowadzi do interakcji użytkownika z elementami sceny w czasie rzeczywistym (działa na Quadro RTX 6000)

  • Cornell Box to testowane narzędzie do nauki grafiki aby zobaczyć w jaki sposób Turing korzysta z funkcji renderowania promienia złożonego z wielu efektów od rozproszenia do odbicia od refrakcji, czy globalnego oświetlenia z fotorealistycznym obrazem.

  • Oświetlenie globalne śledzone przez Ray tracing, to fotorealistyczne demo pokazuje efekty przełączania światła. Ukazuje możliwość wprowadzania zmian w scenie i oglądać jego efekty w czasie rzeczywistym (demo działa dzięki parze procesorów Quadro RTX 6000)

  • Autodesk Arnold z akceleracją GPU – ujęcie z Avengers: Infinity War, dzięki uprzejmości Cinesite, Autodesk i Marvel Studios to demko pozwala zobaczyć zalety nowych procesorów Quadro RTX zarówno podczas tworzenia treści jak i ich renderingu końcowego klatek dla filmów fabularnych

Podczas targów NVIDIA pokazała także demonstracje technologiczną nowego zestawu rozwojowego oprogramowania NGX, które obejmuje obraz w obrazie, super-slo-mo czy poprawione renderowanie wspomagane komputerowo, w tym anty aliasing.

Wiele tych nowinek zobaczyć można było na stoisku Zielonych na SIGGRAPH, teraz możemy je oglądać wspólnie czekając aż w naszych gammingowych maszynach zagoszczą nowe Geforce RTX.