NVIDIA opublikowała sterowniki NVIDIA GeForce Game Ready Driver 417.22 dla swoich kart graficznych. Sterownik jest dedykowany aktualizacji Rozdział I: Wstęp do gry Battlefield V. Ma on również optymalizacje dla Just Cause 4 oraz World of Warcraft: Battle for Azeroth z łatką zapewniającą wzrost wydajności w trybie DX12. Efektem pracy programistów jest zwiększenie wydajności w Battlefield V. Dzięki temu gra działa nawet o 50% szybciej z włączonym śledzeniem promieni DXR, w zależności od wykorzystanej karty graficznej oraz zastosowanej konfiguracji.
Firmy NVIDIA, EA i DICE pracowały nad zoptymalizowaniem działania funkcji śledzenia promieni w Battlefield V:
- Gracze posiadający kartę GeForce RTX 2080 Ti mogą osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p i poziomem efektów odbić DXR ustawionym na Ultra.
- Gracze posiadający kartę GeForce RTX 2080 mogą osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p i poziomem efektów odbić DXR ustawionym na Medium.
- Gracze posiadający kartę GeForce RTX 2070 mogą osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p i poziomem efektów odbić DXR ustawionym na Medium.
Zastosowane poprawki to m.in.:
- Ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR.
- Poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni.
- Poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność.
- Wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni.
- Usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni.
- Naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu.