Nightdive Studios udostępniło 87-minutową rozgrywkę w grę System Shock. Deweloperzy przedstawili to, co udało im się osiągnąć przez ostatnie kilkanaście miesięcy. Gra przeszła ogromną metamorfozę – silnik gry zmienił się z Unity na Unreal Engine. To też było jednym z powodów opóźnienia premiery. Warto nadmienić, że zbiórka na Kickstarze zakończyła się sukcesem – zebrano 1.4 miliona dolarów na dalszy rozwój.
Na filmie możemy zauważyć ogromną zmianę w renderowaniu grafiki. Warto zapoznać się ze wcześniejszym 20-minutowym filmem. Zaszły też zmiany w interfejsie i wyglądzie zarówno przedmiotów, naszego bohatera, jaki całej stacji.
W System Shock gracz wciela się w bezimiennego hakera, który pod przymusem zostaje umieszczony na stacji kosmicznej Citadel, orbitującej wokół Saturna. Jego zadaniem jest unieszkodliwienie SI, która wymknęła się spod kontroli i rozpoczęła swój własny sposób na życie.