Podczas niedawno zakończonej konferencji VR on the Lot firma AMD nakreśliła szczegóły nowych technologii oraz partnerstw. Zostały one zawarte w celu umożliwienia profesjonalistom z branży tworzenia foto-realistycznych materiałów VR oraz zmaksymalizowania liczby odbiorców, którzy doświadczać będą wirtualnej rzeczywistości poza domem.

Rozwijanie ekosystemu VR poza środowiskiem domowym

Istotnymi krokami są nowe partnerstwa, jakie firma AMD zawiązała z liderami rynku, takimi jak Awesome Rocketship, Howie’s Game Shack i VRrOOm:

  • Firma Awesome Rocketchip, dostawca kompletnych systemów VR do komercjalizacji w wielu rodzajach lokalizacji poza domem, zaprezentowała napędzane kartami graficznymi Radeon rozwiązanie VenueVR Gateway Pod – to rozwiązanie z goglami bez
  • Firma Howie’s Game Shack ogłosiła otwarcie trzech kafejek VR w południowej Kalifornii, które będą pierwszymi tego rodzaju instalacjami w Ameryce Północnej. Będą wyposażone w komputery z kartami graficznymi Radeon oraz systemy HTC Vive.
  • Firma VRrOOm zapowiedziała uruchomienie swoich kin VRrOOm Sanctum, które wykorzystają sprzęt i oprogramowanie AMD, w ośmiu nowych lokalizacjach Europy i Chin jeszcze tej jesieni. W przyszłym roku pojawią się ich kolejne dziesiątki w obu tych regionach.

Tworzenie foto-realistycznych materiałów VR

Firma AMD odpowiedziała na to wyzwanie poprzez:

  • Przedstawienie nadchodzącej profesjonalnej karty graficznej Radeon Pro WX 7100, która jest w stanie sprostać wymagającym zadaniom, jakie stawiają profesjonaliści zajmujący się tworzeniem i obróbką materiałów multimedialnych oraz rozrywkowych, przy cenie wynoszącej mniej niż 1000 dolarów.
  • Zaprezentowanie nowych narzędzi programistycznych, które dopełniają kartę graficzną Radeon Pro WX 7100, w tym w szczególności Radeon ProRender, które jest otwartym silnikiem do realizowanego w oparciu o zasady fizyki renderingu foto-realistycznych scen graficznych.
  • Ujawnienie informacji na temat Project Loom, który zostanie udostępniony jeszcze w tym roku w serwisie GPUOpen.com. Technologia ta umożliwi realizowane w czasie rzeczywistym łączenie obrazu z nawet 24 kamer w 360-stopniowe wideo w 4K i 30 FPS.

Awesome Rocketchip G8


Poprzedni artykułnVidia GeForce Game Ready Driver 375.57 z obsługą nowych gier
Następny artykułAMD Radeon Software Crimson Edition 16.10.2 z obsługą nowych gier
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.