Firma Microsoft udostępniła DirectX Shader Compiler na zasadach licencji University of Illinois/NCSA Open Source License. Stanie się on częścią Windows SDK i jest wspierany w Windows 10 Insider Build 15007. DirectX Shader Compiler został oparty na narzędziach Clang/LLVM, które od prawie 9 lat są rozwijane w zawrotnym tempie przez społeczność.

Shader to krótki program komputerowy, często napisany w specjalnym języku (shader language), który w grafice trójwymiarowej opisuje właściwości pikseli oraz wierzchołków. Technologia ta zastąpiła stosowaną wcześniej jednostkę T&L. Cieniowanie pozwala na znacznie bardziej skomplikowane modelowanie oświetlenia i materiału na obiekcie niż standardowe modele oświetlenia i teksturowanie

Udostępnienie kodu DirectX Shader Compiler niesie szereg korzyści dla wszystkich. Skorzystają na tym najbardziej programiści, którzy będą mogli bardzo dokładnie przeanalizować kod. Zwiększy to jakość tworzonych gier oraz innych programów graficznych. Dużo dobrego da to projektowi Wine, który stara się jak najwierniej odwzorować działanie aplikacji Windows na Linuksie.


ŹRÓDŁOblogs.msdn.microsoft.com
Poprzedni artykułPuchar Polski Cybersport z finałami na Intel Extreme Masters w Katowicach
Następny artykułTT Premium PCI-E 3.0 Extender – podłącz kartę graficzną poza slotem PCI-Express
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.