W ostatnich kilku miesiącach firmy NVIDIA, Epic Games i Microsoft przeprowadzały konkurs DXR Spotlight. Był on częścią programu NVIDIA Indie Spotlight i zaproszono do niego twórców gier. Mieli oni stworzyć dema techniczne z wykorzystaniem technologii Unreal Engine 4.22, Microsoft DirectX 12 i DirectX Raytracing. Deweloperzy otrzymali wolną rękę w kwestii kombinacji odbić, cieni i globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym.

Po nadesłaniu prac w ramach konkursu DXR Spotlight wyłoniono trzech zwycięzców: Christian Hecht, Opus Visual oraz Alden Fillion. Każdy z nich otrzymał w nagrodę kartę graficzną NVIDIA TITAN RTX. Intencją konkursu było zachęcenie większej liczby twórców do stosowania techniki ray-tracingu w czasie rzeczywistym w swoich grach. Technologia zbudowana jest na podstawie solidnego ekosystemu, który obejmuje ustandaryzowane interfejsy programowania aplikacji (API), obsługę wielu popularnych silników gier oraz wszelkie niezbędne narzędzia programistyczne.

Christian Hecht — Attack from Outer Space

Attack from Outer Space oddaje klimat klasycznych filmów science fiction z lat 50. XX wieku, wykorzystując śledzone promieniami w czasie rzeczywistym odbicia, cienie i oświetlenie otoczenia, zapewniając prawdziwie nostalgiczny nastrój podczas gigantycznej inwazji robotów.

Opus Visual — LP Trailer

LP Trailer umożliwia poprowadzenie dużej ciężarówki po placu manewrowym i wykorzystuje śledzone promieniami odbicia światła oraz okluzję otoczenia w celu zapewnienia realistycznego oświetlenia.

Alden Fillion — Diode

Diode pozwala penetrować zamek futurystycznym rycerzem walczącym z siłami zła. Demo wykorzystuje śledzone promieniami w czasie rzeczywistym odbicia światła.


ŹRÓDŁOblogs.nvidia.com
Poprzedni artykułSamsung zaprezentował kości pamięci V-NAND szóstej generacji
Następny artykułFernbus Coach Simulator otrzymuje aktualizacje Update 21
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments