Studio Crytek zaprezentowało nową wersję swojego autorskiego silnika – CryEngine V. Jedną z najważniejszych nowości jest sposób dystrybuowania produktu. Od teraz każdy może go mieć za darmo i dobrowolnie wspomóc dowolną kwotą pieniężną. Należy sobie tutaj zadać pytanie, czy nie uszczupli to budżetu studia i czy nie lepszym, byłby model podobny do tego w silniku Unreal Engine?

A jakie zmiany zaszły w nowej wersji:

  • Dodano obsługę języka C#
  • Pojawił się zmodyfikowany interfejs użytkownika
  • Udoskonalono silnik renderowania, kompatybilny z FMOD
  • Dodano system renderowania wolumetrycznych chmur
  • Poprawiono algorytmy cząsteczek, fizyki płynów czy oświetlenia
  • Pełne wsparcie dla DirectX 12 i być może Vulkan
  • Pełne wsparcie dla narzędzia Visual Studio 2015, w tym kompilatorów: MSVC 11.0, 12.0, 14.0

Crytek liczy także na rozpropagowanie wirtualnej rzeczywistości i w tym celu dość mocno zoptymalizował CryENGINE V. Firma chwali się zgodnością ze wszystkimi liczącymi się hełmami do wirtualnej rzeczywistości – Oculus Rift, HTC Vive, OSVR i PlayStation VR.

Jeżeli chodzi o deweloperów, to przygotowano sklep z ogromną ilością dodatków: animacji, pakietów tekstur, modeli 3D, modeli roślinności w wielu innych. Będzie można założyć konto i samodzielnie wrzucać własne produkcje. Część pieniędzy ze sprzedaży zasili konto Cryteka.


ŹRÓDŁOcryengine.com
Poprzedni artykułKup kartę AMD Radeon R9 Serii 380 i otrzymaj kod do gry Ashes of the Singularity
Następny artykułHumble CryENGINE Bundle, czyli dodatki za 13 dolarów
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.