Crytek zaprezentował silnik CryEngine 5.6. Nowa wersja ukazuje ogromne możliwości, drzemiące w tym narzędziu. Jeżeli chodzi o oprawę graficzną, to możemy wymienić mgłę, cieniowanie, rozmycie ruchu, czy różnego rodzaju oświetlenie scen. W przypadku fizyki mowa jest o interakcji z roślinnością, fizyce lin, czy nawet poprawnym odwzorowaniu zachowania ciała ludzkiego. Deweloperzy udoskonalili również edytor kodu i zarządzanie projektami.

Twórcy planują już kolejne nowości, m.in. obsługę C++17, wsparcie dla systemu Android, obsługę DirectX 12 i Vulkan, czy nawet multi-GPU w DX 12. Warto zapoznać się z pełną mapą pomysłów.

Warto także przypomnieć, że jakiś czas temu Crytek udostępnił kod źródłowy do wglądu dla wszystkich. Nie jest to jednak wolna licencja.


ŹRÓDŁOcryengine.com
Poprzedni artykułRozpoczynamy fazę play-off Majora w Berlinie. Na początek ENCE zagra z Renegades
Następny artykułMSI CLUTCH GM11 – myszka dla graczy z sensorem PMW3325
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.