Firma AMD uwolniła kod źródłowy projektu Compressonator, znanego wcześniej jako AMD Compress. Jest to specjalistyczne narzędzie dla deweloperów do kompresowania tekstur i tworzenia poziomów mipmappingu. Jedną z wielu zalet jest wstępne usuwanie zakłóceń skalowanych tekstur, co ma istotne znaczenie w grafice czasu rzeczywistego. AMD uprościło kod tak, aby była możliwość jego używania poprzez pojedynczy interfejs API – CMP_ConvertTexture. Dzięki temu funkcja ta dynamicznie przydziela odpowiednie kodeki do kompresji lub konwersji bitów.

Razem z Compressonator deweloperzy otrzymują interfejs graficzny, narzędzie linii komend oraz Compress SDK. Cały kod został wrzucony na GitHub.


Poprzedni artykułAMD Radeon Software Crimson Edition 16.5.2 z obsługą gry Doom
Następny artykułRavcore Trident – głośniki 2.1 dla graczy z podświetleniem LED
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.