NVIDIA potwierdziła dodanie obsługi raytracingu w bibliotekach Microsoft DirectX Raytracing (DXR). Nowość ta pojawiła się wraz z aktualizacją systemu Windows 10 October 2018 Update. Jest to pierwsze publiczne wsparcie od strony wielkiego producenta. Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym to rewolucja w branży gier. Oferuje poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co jest możliwe do uzyskania dzięki tradycyjnym technikom renderingu.
Jest to ogromnie ważne wydarzenie z dwóch powodów:
- DXR zapewnia znormalizowany interfejs programowania aplikacji (API). Daje to wszystkim twórcom gier dostęp do sprzętowego wsparcia śledzenia promieni obsługiwanego przez karty GeForce RTX.
- DXR dodaje obsługę śledzenia promieni do systemu operacyjnego Windows. Dzięki temu komputery osobiste zgodne z DirectX 12 mogą teraz uruchamiać aplikacje obsługujące ray tracing w czasie rzeczywistym.
Najważniejsi wydawcy gier już teraz opracowują tytuły wykorzystujące śledzenie promieni w czasie rzeczywistym na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX. Należy tutaj wymienić takie hity jak Battlefield V, Metro Exodus czy Shadow of the Tomb Raider. Inni deweloperzy również zapowiedzieli wsparcie dla NVIDIA RTX. Zapowiedziano także nowy benchmark 3DMark testujący wydajność ray tracingu.
Czekamy zatem na kolejne realne wdrożenia w nowych lub istniejących tytułach.