NVIDIA odtworzyła lądowanie na Księżycu z użyciem najnowszych kart graficznych GeForce RTX. Tym razem użyto w nim obsługę śledzenia promieni (ray-tracing) w czasie rzeczywistym, wspieraną przez najnowszą architekturę Turing. Przypomnijmy, że podobny film miał miejsce 4 lata temu. Miało to obalić mit, jakoby lądowanie na Księżycu misji Apollo 11 było mistyfikacją. Zażartowano wówczas, że najlepszym sposobem na sfałszowanie dowodów lądowania na Księżycu byłoby użycie technologii, która w tamtym czasie nie istniała.
Istnieją zwolennicy teorii spiskowych, którzy twierdzą, że zdjęcia z wyprawy są fałszywe ze względu na nieprawidłowości w oświetleniu. Czemu Buzz Aldrin jest widoczny, skoro znajduje się w cieniu? Czemu nie widać żadnych gwiazd? Czy to przypadkiem nie światło studyjne?
[…] październiku 2018 roku NVIDIA odtworzyła lądowanie na Księżycu z użyciem kart GeForce RTX. Miało to obalić teorie, jakoby wyprawa na naszego ziemskiego satelitę nie miała nigdy miejsca. […]