Konkurs DXR Spotlight ukazuje możliwości ray-tracingu

0

W ostatnich kilku miesiącach firmy NVIDIA, Epic Games i Microsoft przeprowadzały konkurs DXR Spotlight. Był on częścią programu NVIDIA Indie Spotlight i zaproszono do niego twórców gier. Mieli oni stworzyć dema techniczne z wykorzystaniem technologii Unreal Engine 4.22, Microsoft DirectX 12 i DirectX Raytracing. Deweloperzy otrzymali wolną rękę w kwestii kombinacji odbić, cieni i globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym.

Po nadesłaniu prac w ramach konkursu DXR Spotlight wyłoniono trzech zwycięzców: Christian Hecht, Opus Visual oraz Alden Fillion. Każdy z nich otrzymał w nagrodę kartę graficzną NVIDIA TITAN RTX. Intencją konkursu było zachęcenie większej liczby twórców do stosowania techniki ray-tracingu w czasie rzeczywistym w swoich grach. Technologia zbudowana jest na podstawie solidnego ekosystemu, który obejmuje ustandaryzowane interfejsy programowania aplikacji (API), obsługę wielu popularnych silników gier oraz wszelkie niezbędne narzędzia programistyczne.

Christian Hecht — Attack from Outer Space

Attack from Outer Space oddaje klimat klasycznych filmów science fiction z lat 50. XX wieku, wykorzystując śledzone promieniami w czasie rzeczywistym odbicia, cienie i oświetlenie otoczenia, zapewniając prawdziwie nostalgiczny nastrój podczas gigantycznej inwazji robotów.

Opus Visual — LP Trailer

LP Trailer umożliwia poprowadzenie dużej ciężarówki po placu manewrowym i wykorzystuje śledzone promieniami odbicia światła oraz okluzję otoczenia w celu zapewnienia realistycznego oświetlenia.

Alden Fillion — Diode

Diode pozwala penetrować zamek futurystycznym rycerzem walczącym z siłami zła. Demo wykorzystuje śledzone promieniami w czasie rzeczywistym odbicia światła.


Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o