John Carmack, legendarny twórca gier i pionier wielu technologii graficznych, opuścił id Software. Głównym powodem tej decyzji jest chęć skupienia się na rozwijaniu Oculus Rift – okularów rzeczywistości wirtualnej. Jego zdaniem owe okulary zrewolucjonizują gry wideo oraz rozrywkę multimedialną. Warto zaznaczyć, że nie jest to pierwsza tak znana osoba, która opuszcza to studio. Na początku tego roku, z id Software odszedł Todd Hollenshead, były CEO.
Przypomnijmy zasługi Johna Carmacka:
- Współtwórca gatunku gier FPS
- Ray casting (Hovertank-3D, Catacomb-3D)
- Binary Space Partitioning (Doom)
- Surface caching (Quake)
- MegaTexture (Enemy Territory: Quake Wars, Rage)
- Spopularyzował przy użyciu bufora stencil, technikę shadow volume (Doom 3) (nazywaną Carmack’s Reverse), pozwalającą ominąć przypadki, w których dawała ona niepoprawne wyniki
Wspiera działalność organizacji zajmujących się wolnym oprogramowaniem. Silniki do gier Quake, Quake II i Quake III: Arena kilka lat po wyprodukowaniu zostały upublicznione na licencji GPL. Jego gry są zwykle tworzone w otwartym standardzie OpenGL.