gpuopen logo
gpuopen logo

Firma AMD uruchomiła na nowo swoją inicjatywę GPUOpen. Ma ona na celu zapewnić deweloperom dalsze wsparcie w innowacji na bazie otwartych narzędzi i standardów. Z tej okazji odświeżono cały interfejs strony głównej projektu. Opublikowano również wpis na blogu, a w tygodniu codziennie udostępniane będą nowe technologie i rozwiązania.

Wśród nowości jest poszerzenie zestawu AMD FidelityFX, czyli otwartego zestawu narzędzi, który ułatwia deweloperom dodawanie do gier wysokiej jakości efektów post-processingu graficznego. Wśród 4 nowo dodanych efektów są:

  • FidelityFX Screen Space Reflections: to implementacja SSSR (Stochastic Screen Space Reflections), która zapewnia wysokiej jakości odbicia przy minimalnym narzucie wydajnościowym poprzez zoptymalizowany potok obliczeniowy i zoptymalizowane pod kątem architektury RDNA odszumianie.
  • FidelityFX Ambient Occlusion: to zoptymalizowany dla architektury RDNA efekt CACAO (Combined Adaptive Compute Ambient Occlusion), który dynamicznie i efektywnie pomaga poprawić widoczność obiektów w oparciu o wystawienie ich na działanie oświetlenia otoczenia.
  • FidelityFX HDR Mapper: to zoptymalizowany do użycia z ekranami AMD FreeSync Premium Pro maper LPM (Luminance Preserving Mapper), który zapewnia znakomitą jakość HDR i szeroki gamut kolorów w grach.
  • FidelityFX Downsampler: to zoptymalizowana dla architektury RDNA technika SPD (Single Pass Downsampler), która w oparciu o jednostki obliczeniowe układu AMD generuje różne poziomy tekstur MIP przy wykorzystaniu asynchroniczności dla jak najlepszej wydajności.

Ponadto firma AMD udostępniła nowe dema:

  • FEMFX, czyli otwarta biblioteka AMD dla procesorów, która służy do obliczeń fizyki deformujących się materiałów, dzięki czemu twórcy gier mogą przenieść realizm fizyki na wyższy poziom.
  • TressFX, która pomaga implementować akcelerowane graficznie włosy i futro oraz ich symulacje w grach.

Kulminacją nowego otwarcia GPUOpen będzie wirtualne spotkanie deweloperów, które nastąpi w najbliższy piątek 15 maja. Inżynierowie AMD będą dzielić się wiedzą w szeregu dziedzin w czasie nagrywanych sesji. Wśród tematów będą zarówno np. Radeon ProRender 2.0, jak i najnowsze narzędzia dla kart AMD Radeon. Więcej informacji na temat harmonogramu prezentacji jest dostępne tutaj.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Poprzedni artykułRyzen 3 3300X, czyli nowy procesor na architekturze Zen 2
Następny artykułFaza play-off w ESL One: Road to Rio w regionie Europy oraz CIS
Piotr Bieńkowski
Miłośnik technologii najnowszych ale i tych starych . Uzależniony od wszystkiego co związane z komputerami oraz grafiką komputerową . Wolne chwile spędza nad fotografia i tworzy strony internetowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.