id Software o optymalizacji gier pod AMD Ryzen i nowym silniku id Tech

0

CTO id Software Robert Duffy, firmy odpowiedzialnej za takie tytuły jak Doom czy Quake, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat nowych układów firmy AMD. Wspomniał także o planach id w najbliższej przyszłości. Nie tak dawno AMD i Bethesda podpisały umowę o ścisłej współpracy obu firm. Jak można się domyśleć wiąże się to z optymalizacją gier Bethesdy pod procesory AMD Ryzen.

Robert Duffy podzielił się także informacjami na temat prac przy nowym silniku id Tech. Ten w wersji z numerem 6 wykorzystany w grze Doom i tak przechodzi szereg optymalizacji pod kątem nowych układów AMD. Nowa wersja za pewne oznaczona numerem 7 będzie od samego początku optymalizowana pod wielowątkowość nowych procesorów Ryzen. Jeżeli tak się stanie 16 wątkowe procesory pokarzą swoją prawdziwą moc.

Przedstawiciel id Software potwierdził też przypuszczenia, że nowy Quake Champions będzie pierwszą grą zoptymalizowaną pod kątem układów Ryzen i kart graficznych Vega. Nie zabraknie także API Vulkan, które będzie wykorzystywane w nadchodzących produkcjach Bethesdy.