Digital Foundry zrobiło krótki film o technologii śledzenia promieni w grze Minecraft. Wykorzystali oni do tego projekt Sonic Ether’s Unbelievable Shaders for Minecraft autorstwa Sonic Ether. Od kilku lat stara się on wdrożyć w grze technologie śledzenia promieni, tak aby wyglądało to bardziej realistycznie. Na Patreon założył on nawet grupę, w której za odpowiednią opłatą można uzyskać dostęp do plików z aktualnym stanem rozwoju projektu.

Patrząc na powyższy film nie trudno odnieść wrażenie, że modyfikacja do Minecrafta zapowiada się nader obiecująco. Może sama grafika nie została jeszcze do końca w pełni poprawiona, ale efekty świetlne i odbicia robią wrażenie. Szczególnie jeżeli wejdziemy do pomieszczenia, gdzie jest kilka otworów z wpadającym światłem.

Niestety, ale jest druga kwestia – wydajność. Do uruchomienia Sonic Ether’s Unbelievable Shaders for Minecraft zalecane jest posiadanie wydajnej karty graficznej oraz mocnego procesora. Digital Foundry uruchomiło grę na procesorze Intel Core i9-7900X, 32 GB pamięci RAM i układzie NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti. I jak widzimy tytuł miał od 30 do 60 klatek na sekundę.

Jak zapewnia Sonic Ether, śledzenie promieni można uruchomić na dowolnej karcie graficznej NVIDIA. Niestety, modyfikacja nie działa póki co na kartach AMD i autor próbuje to rozpracować.


ŹRÓDŁOsonicether.com
Poprzedni artykułDroga do domu – nowy dodatek do gry Shadow of the Tomb Raider
Następny artykułThe International 2019 w grze DOTA 2 – znamy datę finałowych zmagań
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.