Firma NVIDIA udostępniła grę Quake II RTX, za którego produkcję odpowiada studio LightSpeed Studios. Jest to pierwszy tytuł na świecie, w którym każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing). Oznacza to, że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray-tracingu. Tym samym gra Quake II z 1997 roku zyskała całkowicie nowe życie.

Quake II RTX wyposażony jest w trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza tej klasycznej gry. Osoby, które mają oryginalną wersję, mogą wykorzystać path tracing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.

Warto zapoznać się z filmem wyjaśniającym, implementację techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.


Poprzedni artykułAOC AGON AG271QG – testy monitora dla graczy z G-Sync
Następny artykułShadow of the Tomb Raider z kartami graficznymi GeForce GTX serii 10
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.