Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.42.0. Jest to w pełni wolna i otwarta implementacja silnika Morrowind, wykorzystująca oryginalne pliki gry. Nowe wydanie to przede wszystkim sporo naprawionych błędów, które znajduje społeczność oraz deweloperzy. Projekt zmierza coraz bardziej ku stabilnej odsłonie OpenMW 1.0, która pojawi się w momencie ukończenia jeszcze kilku ważnych zadań.

Najważniejsze zmiany:

  • Dodano efekty dźwiękowe wody
  • Dodano cząsteczki świetlne, które pokazują się w podglądzie ekwipunku naszej postaci
  • Efekty magiczne wytwarzają od teraz niewielki strumień światła
  • Zaimplementowano NiSphericalCollider
  • Dodano kilka nowości w OpenMW-CS
  • Udoskonalono ess-Importer

Ze znanych problemów można wymienić:

  • Nie zaimplementowano jeszcze poprawnie cieni
  • Aby móc używać pakietu tar.gz dla Linuksa, biblioteki Qt 4 i libpng12 muszą być zainstalowane w systemie
  • Na systemie macOS, OpenMW-CS może uruchamiać jedynie OpenMW. Tylko i wyłącznie jeżeli OpenMW.app i OpenMW-CS.app są spokrewnione

Poprzedni artykułKolejne zdjęcia karty Radeon RX Vega Nano z targów SIGGRAPH 2017
Następny artykułSterowniki GeForce Game Ready Driver 385.12 pokazują potencjał TITAN Xp
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.