Podczas Game Developer Conference 2017 firma AMD zapowiedziała pomoc w rozwoju techniki Forward Rendering w silniku Unreal Engine 4. Dzięki niej deweloperzy mieliby lepszy wybór w sposobie opracowywania gier i aplikacji wirtualnej rzeczywistości. Pomogłoby im to także osiągnąć znakomitej jakości obraz przy zachowaniu wysokiej płynności, tj. dużej liczby klatek renderowanych w ciągu sekundy.

Obecnie stosowane jest rozwiązanie o nazwie Deferred Rendering. Technika ta przetwarza wpierw dane geometryczne, a następnie dopiero cieniuje piksele. Rozwiązanie to nie jest odpowiednie dla obrazu w wirtualnej rzeczywistości. Wśród partnerów AMD zaangażowanych w tym projekcie są Survios, First Contact Entertainment i Limitless Studios.


Poprzedni artykułIntel przyśpiesza wprowadzanie technologii 5G oraz przedstawia postępy prac
Następny artykułScythe potwierdza kompatybilność swoich zestawów chłodzeń z podstawką AM4
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.