Gra KURSK ukaże się w drugiej połowie 2017 roku

0

Studio Jujubee S.A. ogłosiło, że gra KURSK zostanie wydana w drugiej połowie 2017 roku. Zespół odpowiedzialny za produkcję postanowił ujawnić kilka obrazków z pierwszej lokacji w grze – z luksusowego hotelu w Moskwie. To w nim właśnie gracz rozpocznie swoją przygodę, by potem udać się do Widiajewa – miasta, w którym stacjonował okręt K-141 Kursk. KURSK będzie pierwszą, pełnoprawną grą paradokumentalną w historii.

Tytuł będzie się koncentrował na tragedii rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego, który zatonął na morzu Barentsa w sierpniu 2000 roku. Fabuła gry będzie w większości oparta na faktach, dzięki czemu gracze zyskają możliwość bardziej szczegółowego zapoznania się z dramatyczną historią okrętu oraz przeżycia ekscytującej przygody.

Oprócz zdjęć z wnętrza pokoju hotelowego, zespół postanowił również pochwalić się kilkoma modelami twarzy i ciała jednego z marynarzy. Warto tutaj dodać, że interakcje i rozmowy z marynarzami będą mieć olbrzymi wpływ na rozgrywkę.

Przy okazji prezentacji grywalnego dema gry KURSK podczas różnych imprez targowych (Gamescom, Poznań Game Arena, czy Warsaw Games Week), wskazywaliśmy na fakt, że okręt podwodny nie będzie jedynym miejscem, w którym odbywać się ma akcja gry. Wraz z postępem prac zdecydowaliśmy się uchylić rąbek tajemnicy i pokazać jak jedno z najważniejszych miejsc w grze będzie wyglądać. Luksusowy pokój hotelowy w Moskwie będzie punktem startowym dla naszej misji. Wykorzystaliśmy wiele odniesień, aby pokazać wysoki splendor i przepych wnętrza pokoju hotelowego, z wieloma złotymi dodatkami, elegancką pościelą, filarami i oczywiście niesamowitym widokiem z okien. Warto tutaj dodać, że wiele z widocznych obiektów będzie interaktywnych. Dla przykładu gracz może korzystać z widocznych na zrzutach ekranu laptopa i telewizora. Choć prace nad tą lokacją jeszcze trwają, to chcieliśmy pochwalić się w jakim kierunku zmierzamy od strony jakościowej.

– powiedział Michał Stępień, Prezes Zarządu Jujubee S.A

KURSK będzie tytułem skierowanym do dojrzałego gracza oczekującego nietuzinkowej i ambitnej rozrywki, w której szczególny nacisk zostanie położony na fabułę i sposób prowadzenia akcji. Będzie to tytuł w którym gra jest narzędziem do opowiedzenia historii, a nie historia pretekstem do wprowadzenia mechanik gry. Nie chcemy tutaj iść na żadne kompromisy, dlatego też KURSK będzie produkcją, którą ciężko wpisać w konkretne ramy gatunkowe.

– powiedział Michał Stępień, Prezes Zarządu Jujubee S.A