NVIDIA zapowiedziała obsługę technologii ray-tracing w kartach GeForce GTX z serii Pascal i wyższych. Mowa tutaj o takich modelach, jak GeForce GTX 1060 6GB, GeForce GTX 1070, GeForce GTX 1070 Ti, GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1080 Ti, GeForce GTX 1660 i GeForce GTX 1660 Ti.
Włączenie tych funkcji na kartach pozbawionych jednostek RT jest możliwe, dzięki optymalizacji technologii ray-tracingu i wprowadzanie nowych ulepszeń w oprogramowaniu. Warto tutaj także wspomnieć o DirectX Raytracing, które także rozwija się bardzo dobrze.
Gracze korzystający z GeForce GTX będą mieli możliwość korzystania z ray-tracingu przy niższych ustawieniach jakości RT i rozdzielczościach. Użytkownicy GeForce RTX będą mogli cieszyć się do 2-3x wyższą wydajnością dzięki dedykowanym rdzeniom RT na swoich procesorach graficznych.
Powyżej możecie zobaczyć, jak wygląda rendering jednej klatki z wykorzystaniem technologii ray-tracing na dwóch kartach graficznych. Pierwsza z nich to GeForce GTX 1080 Ti, druga GeForce RTX 2080 z wyłączonymi rdzeniami RT oraz GeForce RTX 2080 z włączonymi jednostkami ray-tracingu.
A oto zdjęcia wydajności w kilku grach obsługujących śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Nowość ma się pojawić już w kwietniu, razem z nowymi sterownikami NVIDIA GeForce Game Ready Driver.