Game Industry Conference 2016 podczas targów PGA 2016

0

Międzynarodowe Targi Poznańskie zapraszają do udziału Game Industry Conference 2016. Jest to Międzynarodowa Konferencja Rynku Gier, która odbędzie się w dniach 21-23 października 2016 roku w ramach Poznań Game Arena 2016. Wydarzenie jest adresowane jest do profesjonalistów, jak i amatorów, twórców i pasjonatów tworzenia gier. W tej części świata jest to największa tego typu konferencja .

Kilka tysięcy uczestników, setki wykładów i warsztatów wygłaszanych i prowadzonych przez prelegentów z Europy i Świata pokazują skalę wydarzenia. Konferencja nie tylko gromadzi przedstawicieli największych producentów gier, ale też dziesiątki mniejszych studiów odnoszących międzynarodowe sukcesy. Jak podkreśla Jakub Marszałkowski z Politechniki Poznańskiej, będący organizatorem GIC „Polska branża gier wytwarza swoje produkty w blisko 98 % na eksport, a tylko 2% na rynek polski. To dziesiątki firm i kilka tysięcy osób zaangażowanych w produkcję kilkuset tytułów gier, które fenomenalnie radzą sobie w globalnej konkurencji. Rynek gier w naszym kraju to ważna gałąź gospodarki, która obecnie stanowi 2% PKB”. Nie dziwi zatem patronat honorowy Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego nad konferencją.

Przez trzy dni Game Industry Conference 2016 uczestnicy będą rozmawiać, słuchać, spotykać się i praktykować. Z kim? Na uwagę zasługuje obecność gości specjalnych. Będą to Takashi Tokita, szef Division 9 w Square Enix oraz Agostino Simonetta szef ID@Xbox na Europę. Takashi podczas tegorocznej konferencji zaprezentuje swoją karierę w gamedevie na tle zmian i wzrostu japońskiej branży gier, natomiast Agostino zaprezentuje sposoby developmentu oraz wydawania na platformę Xbox. Naszą branżę będzie reprezentował Paweł Marchewka – CEO i właściciel Techlandu będącego głównym producentem gier w Polsce. Ponadto: Roman Mardo Business Development Manager (CEE & Russia) z Google, Adabelle Leiram & Björn Lindberg z Massive (The Division, Assassins Creed II), Sven Erik Knop, Senior Technical Specialist z Perforce Software czy Peter Heinrich Developer Evangelist z Amazon.com. Pełna lista prelegentów dostępna jest na: http://gic.gd/pl/#speakers zaś program na: http://gic.gd/program-2016/.

Nowością tegorocznej Game Industry Conference 2016 będzie Indie Boost, gdzie indie developerzy będą mieli okazję spotkać inwestorów, wydawców oraz dystrybutorów. Strefa została przygotowywana we współpracy z Microsoft Polska. Wszyscy zainteresowani mogą swoje gry zgłaszać za pośrednictwem formularza dostępnego tutaj: http://gic.gd/indieboostform. Spośród zgłoszonych twórców organizatorzy wybiorą najlepszych i Ci będą mogli wziąć udział w spotkaniach z inwestorami, wydawcami oraz dystrybutorami. Wydarzenie odbędzie się w niedzielę, 23 października. Nie wymaga żadnego dodatkowego biletu.