CD Projekt RED udostępniło grę Cyberpunk 2077. Tytuł ten był w produkcji od 2012 roku, kiedy to ogłoszono pierwszy zwiastun gry. W grze wcielamy się w postać V, najemnika walczącego w otwartym świecie futurystycznego megalopolis. Oprócz fantastycznej, nieliniowej rozgrywki, tytuł obfituje też w olśniewająco piękną, niezwykle zaawansowaną oprawę graficzną o niespotykanej szczegółowości i oszałamiających widokach.

Już w dniu premiery Cyberpunk 2077 gracze mogą spodziewać się następujących elementów ray-tracingu:

  • Okluzja otoczenia oparta na śledzeniu promieni – Okluzja otoczenia to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray-tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje.
  • Oświetlenie rozproszone oparte na śledzeniu promieni – Technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.
  • Odbicia oparte na śledzeniu promieni – Cyberpunk 2077 charakteryzują odbicia oparte na ray-tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób, w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal. W przeciwieństwie do technik odzwierciedlających tylko to, co znajduje się na ekranie, oparte na ray-tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.
  • Cienie oparte na śledzeniu promieni – W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.

A jak z wymaganiami technicznymi gry? Te są wbrew pozorom całkiem ok. Osoby mające sprzęt 2 – 3-letni bez problemów powinny móc uruchomić grę na średnich detalach w rozdzielczości 1080p.

Zresztą warto zobaczyć stronę: Cyberpunk 2077 System Requirements.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Poprzedni artykułRadeon RX 6900 XT – karta graficzna na architekturze RDNA 2
Następny artykułAOC CQ32G2SE oraz AOC C32G2AE – zakrzywione monitory dla graczy
Piotr Bieńkowski
Miłośnik technologii najnowszych ale i tych starych . Uzależniony od wszystkiego co związane z komputerami oraz grafiką komputerową . Wolne chwile spędza nad fotografia i tworzy strony internetowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.