Firma Crytek postanowiła wyjść na przeciw deweloperom i udostępniła na GitHubie pełny kod źródłowy silnika CryENGINE. David Kaye wyjaśnia w swoim poście, że taki ruch pozwoli ludziom korzystającym z ich produktu, wyszukiwać szybciej wszystkie zmiany w kodzie i narzędziach. Warto tutaj zaznaczyć, że udostępnienie kodu nie jest jednoznaczne z otwartą licencją. Crytek nadal wymaga wykupienia odpowiedniej licencji, o czym jest dokładnie napisane na samym końcu.
License
The source code in this repository is governed by the CRYENGINE license agreement, which can be read in full at https://www.cryengine.com/ce-terms.
GitHub ma bardzo ułatwić porównywanie nowszych wersji ze starymi, dzięki wbudowanym odpowiednio funkcjom. Do tej pory trzeba było pobrać dwie paczki, rozpakować i ręcznie śledzić zmiany, lub przy pomocy odpowiednich narzędzi.
[…] także przypomnieć, że jakiś czas temu Crytek udostępnił kod źródłowy do wglądu dla wszystkich. Nie jest to jednak wolna […]