Crytek prezentuje CryENGINE V z obsługą VR

0

Studio Crytek zaprezentowało nową wersję swojego autorskiego silnika – CryEngine V. Jedną z najważniejszych nowości jest sposób dystrybuowania produktu. Od teraz każdy może go mieć za darmo i dobrowolnie wspomóc dowolną kwotą pieniężną. Należy sobie tutaj zadać pytanie, czy nie uszczupli to budżetu studia i czy nie lepszym, byłby model podobny do tego w silniku Unreal Engine?

A jakie zmiany zaszły w nowej wersji:

  • Dodano obsługę języka C#
  • Pojawił się zmodyfikowany interfejs użytkownika
  • Udoskonalono silnik renderowania, kompatybilny z FMOD
  • Dodano system renderowania wolumetrycznych chmur
  • Poprawiono algorytmy cząsteczek, fizyki płynów czy oświetlenia
  • Pełne wsparcie dla DirectX 12 i być może Vulkan
  • Pełne wsparcie dla narzędzia Visual Studio 2015, w tym kompilatorów: MSVC 11.0, 12.0, 14.0

Crytek liczy także na rozpropagowanie wirtualnej rzeczywistości i w tym celu dość mocno zoptymalizował CryENGINE V. Firma chwali się zgodnością ze wszystkimi liczącymi się hełmami do wirtualnej rzeczywistości – Oculus Rift, HTC Vive, OSVR i PlayStation VR.

Jeżeli chodzi o deweloperów, to przygotowano sklep z ogromną ilością dodatków: animacji, pakietów tekstur, modeli 3D, modeli roślinności w wielu innych. Będzie można założyć konto i samodzielnie wrzucać własne produkcje. Część pieniędzy ze sprzedaży zasili konto Cryteka.


Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o