Crytek prezentuje CryENGINE V z obsługą VR

0

Studio Crytek zaprezentowało nową wersję swojego autorskiego silnika – CryEngine V. Jedną z najważniejszych nowości jest sposób dystrybuowania produktu. Od teraz każdy może go mieć za darmo i dobrowolnie wspomóc dowolną kwotą pieniężną. Należy sobie tutaj zadać pytanie, czy nie uszczupli to budżetu studia i czy nie lepszym, byłby model podobny do tego w silniku Unreal Engine?

A jakie zmiany zaszły w nowej wersji:

  • Dodano obsługę języka C#
  • Pojawił się zmodyfikowany interfejs użytkownika
  • Udoskonalono silnik renderowania, kompatybilny z FMOD
  • Dodano system renderowania wolumetrycznych chmur
  • Poprawiono algorytmy cząsteczek, fizyki płynów czy oświetlenia
  • Pełne wsparcie dla DirectX 12 i być może Vulkan
  • Pełne wsparcie dla narzędzia Visual Studio 2015, w tym kompilatorów: MSVC 11.0, 12.0, 14.0

Crytek liczy także na rozpropagowanie wirtualnej rzeczywistości i w tym celu dość mocno zoptymalizował CryENGINE V. Firma chwali się zgodnością ze wszystkimi liczącymi się hełmami do wirtualnej rzeczywistości – Oculus Rift, HTC Vive, OSVR i PlayStation VR.

Jeżeli chodzi o deweloperów, to przygotowano sklep z ogromną ilością dodatków: animacji, pakietów tekstur, modeli 3D, modeli roślinności w wielu innych. Będzie można założyć konto i samodzielnie wrzucać własne produkcje. Część pieniędzy ze sprzedaży zasili konto Cryteka.