Pod koniec sierpnia 2019 roku świat obiegła informacja o tym, że Minecraft może otrzymać obsługę ray-tracingu. Okazało się, że NVIDIA, MicrosoftMojang od dłuższego czasu pracowali nad implementacją tzw. path tracingu w grze. Według wstępnych informacji do projektu wykorzystano Minecraft Windows 10 Edition, która ma całkowicie nowy silnik. Miało to ułatwić wprowadzenie odpowiednich funkcji.

Dzięki uprzejmości polskiego oddziału firmy NVIDIA, w czasie trwania targów Poznań Game Arena 2019 mieliśmy okazję zobaczyć na żywo, jak się to prezentuje. Jan Adryański i Jacek Brol zaprezentowali nam wczesne wersje alfa gry Minecraft Windows 10 Edition z obsługą ray-tracingu. Gdyby nie czas, który nas ograniczał, moglibyśmy w to grać do białego rana.

Filmy w Internecie to jedno, ale zobaczenie na żywo odświeżonej gry wbiło nas w fotel. Trzeba tutaj jasno powiedzieć – nowy Minecraft z ray-tracingiem będzie całkowicie inną grą. Deweloperzy dodatkowo pracują także nad teksturami w wysokiej jakości. Można ich było używać, ale nie zawsze działało to poprawnie. Jednakże sam pomysł zmienia bardzo dużo w widoku samych bloków.

Mamy nadzieję, że za jakiś czas NVIDIA i Microsoft udostępnią prasie możliwość testowania Minecrafta z ray-tracingiem. Poniżej możecie zobaczyć porównanie wersji z ray-tracingiem i bez w tych samych miejscach.

A tutaj kilka zdjęć naszego loga.


Poprzedni artykułECS Season 8: Czwarte wygrane finały dla Astralis?
Następny artykułSteam Autumn Sale 2019, czyli jesienna wyprzedaż gier na Steam
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.