AMD uwalnia kod CodeXL i włącza go do GPUOpen

0

Firma AMD uwolniła prawie cały kod CodeXL, zestawu narzędzi do obliczeń heterogenicznych. I według wcześniejszych zapowiedzi włączyła go do projektu GPUOpen. Kod źródłowy został umieszczony na GitHubie (github.com/GPUOpen-Tools/CodeXL), a AMD przygotowało również odpowiednie binarki do instalacji. Dodatkowo wspomniane narzędzie nie jest już marką AMD, a należy całkowicie do inicjatywy GPUOpen.

Co znajdziemy w najnowszej wersji:

  • Nowy tryb Frame Analysis Mode, który pozwala na przechwycenie wyrenderowanej ramki z aplikacji Microsoft DirectX 12 i jej dokładne przeanalizowanie
  • Tryb debugowania jest od teraz wspierany w rozszerzeniu Visual Studio i pozwala na dokładną analizę sesji
  • Tryb analizy otrzymał wsparcie dla shaderów Vulkan GLSL, w tym generacji ISA i statystyk wydajnościowych
  • Tryb profilowania otrzymał wsparcie dla przypisywania próbek do konkretnych procesów. Pozwala to na dokładną diagnozę poboru mocy przez system, jak i całą platformę
  • Rozszerzenie CodeXL Visual Studio wspiera od teraz Visual Studio 2015
  • CodeXL HSA Profiler i HSAIL Kernel Debugger posiadają wsparcie dla sterownika Boltzmann, na kartach graficznych AMD Radeon R9 Fury, Fury X, Fury Nano oraz układów Carrizo